Trwa ładowanie...

Usługa Żabki przeżywa oblężenie. Przesyłki trafiają do innych sklepów albo… na pocztę

Zamawiasz paczkę do Żabki, a musisz odebrać na poczcie. Przed świętami ten problem dotknął wielu kupujących. Popularność usługi jest tak duża, że przesyłki po prostu nie mieszczą się w sklepach.

Share
Usługa Żabki przeżywa oblężenie. Przesyłki trafiają do innych sklepów albo… na pocztę
Źródło: WP.PL
d10jnwi

"Żabka na Kowalczyka przestała przyjmować przesyłki, inna ma problem, by je zmieścić" – piszą czytelnicy finanse.wp.pl, wiele podobnych głosów pojawia się też na facebookowej grupie mieszkańców dzielnicy Białołęka. Ale nie tylko tam. Poniżej przykład z innej części Warszawy.

WP.PL
Źródło: WP.PL

Podkreślają, że dziwny problem pojawił się właśnie teraz, w okresie przedświątecznych zakupów internetowych. Mnóstwo osób zamawia przesyłki z odbiorem w punkcie, dzięki czemu nie muszą czekać na kurierów – którzy w grudniu mają nie tylko mnóstwo pracy, ale i kłopoty z dostarczeniem wszystkich przesyłek w zadeklarowanym terminie.

d10jnwi

Okazuje się, że Żabki na Białołęce też zmagają się z podobnymi problemami. Te popularne sklepy nie mają możliwości przyjęcia aż tylu przesyłek, ile chcieliby odebrać klienci. W efekcie jedni muszą po swoje paczki pofatygować się kilka przecznic dalej, do kolejnej Żabki, a inni są zapraszani na pocztę.

Obejrzyj: Nie płacisz podatków, nie pojedziesz pociągiem? To przyszłość

- Poczta Polska kojarzy się z jednym - kolejkami. Powiem tak: gdybym chciała zamówić transport za pośrednictwem poczty, to bym to zrobiła. Płacę jednak za to, żeby przesyłka trafiła do Żabki i żebym tam mogła ją odebrać. Bo tak jest szybciej, wygodniej i nie ma kolejek. A co dostaję? Awizo z zaproszeniem na pocztę – mówi serwisowi finanse.wp.pl Marta Nowak z warszawskiej Białołęki. Nie ukrywa irytacji tą sytuacją. Podobne opinie można znaleźć w wielu wpisach na Facebooku.

- Rzeczywiście docierają do nas informacje o incydentalnych zdarzeniach, kiedy franczyzobiorcy byli zmuszeni odmówić przyjęcia paczki od kuriera, szczególnie w okresie przedświątecznym. Wynika to z coraz większego zainteresowania wspólną usługą Żabki i Poczty Polskiej – dowiadujemy się w biurze prasowym Żabki.

d10jnwi

Twarde dane wskazują na szybko rosnącą popularność tej usługi.

- Od początku roku obsłużyliśmy już 12 mln paczek, a ich liczba stale rośnie – szacujemy, że w 2020 roku będzie to już ponad 20 mln. W związku z otwieraniem nowych sklepów Żabka w całej Polsce, wzrasta także liczba punktów, w których konsumenci mogą z takiej usługi skorzystać – mówią nam przedstawiciele sieci.

Co dalej z przesyłkami?

Biuro prasowe Żabki zapewnia nas, że sytuację w placówkach na Białołęce pilnie wyjaśni z operatorem usługi, firmą Pointpack.pl.

- Możemy zapewnić, że jako Żabka Polska na bieżąco monitorujemy ruch paczek w sklepach, w których usługa ta jest szczególnie popularna. Wspólnie z franczyzobiorcami sukcesywnie ulepszamy wydajność tej usługi, by sprostać oczekiwaniom klientów, między innym poprzez elastyczne dostosowanie limitów. W przyszłym roku planujemy przedstawić automatyczne rozwiązanie, które jeszcze bardziej ułatwi odbiór przesyłek w sklepach – zapewniają przedstawiciele Żabki.

d10jnwi

Popularność usługi pozwalającej na odbieranie paczek nie tylko w urzędach zaskoczyła zarówno Pocztę Polską, jak i jej partnerów. W tym roku w placówkach pocztowych, na stacjach PKN Orlen, w sklepach Żabka, w kioskach i salonikach prasowych RUCH-u odebrano już ponad dwa razy więcej przesyłek, niż w całym 2018.

W lipcu Poczta Polska uruchomiła pierwsze automaty paczkowe, które stanęły w pocztowych placówkach oraz w sklepach Biedronka. Obecnie klienci mogą zamawiać zakupy do 200 tego typu maszyn na terenie całej Polski.

d10jnwi

Poczta przypomina, że paczkę można odebrać w jednym z ponad 12 tys. punktów na terenie całego kraju. Najbardziej rośnie popularność stacji paliw Orlen jako miejsca odbioru przesyłki.

- Główną zaletą odbioru przesyłek na stacjach paliw Orlen jest ich całodobowa dostępność oraz możliwość zaspokojenia dwóch potrzeb klienta, np. tankowania samochodu i odbioru swoich zamówień online - mówi Rafał Makowski, menedżer ds. rozwoju sieci punktów nadawczo-odbiorczych w Poczcie Polskiej.

d10jnwi

Podziel się opinią

Share
d10jnwi
d10jnwi