Trwa ładowanie...

Utrudnienia przy wjeździe do Zakopanego. Drogowcy budują nowe rondo

Od czwartku 17 listopada kierowcy muszą uzbroić się w cierpliwość i zachować wzmożoną ostrożność. W związku z rozpoczynającymi się pracami przy budowie ronda przy wjeździe do Zakopanego na drodze krajowej nr 47 będą utrudnienia w ruchu. Warta niemal 10 milionów złotych inwestycja ma być gotowa za półtora roku.

Utrudnienia przy wjeździe do Zakopanego. Drogowcy budują nowe rondoUtrudnienia przy wjeździe do Zakopanego. Drogowcy budują nowe rondoŹródło: Pixabay, fot: Bronisław Dróżka
d2dw1oc
d2dw1oc

Inwestycja zacznie się od przebudowy kanalizacji deszczowej, sanitarnej i sieci wodociągowej. Od czwartku będzie obowiązywała nowa organizacja ruchu na wjeździe do miasta pod Giewontem. Ruch samochodowy w obu kierunkach zostanie utrzymany, z kolei piesi będą mieli do dyspozycji tylko po północną stronę jezdni. Taka organizacja ruchu będzie obowiązywała do 22 grudnia bieżącego roku.

Nowe rondo gotowe w 2024 roku

Budowa nowego ronda pochłonie w sumie ponad 9,5 miliona zł. Jej zakończenie planowane jest na pierwszy kwartał 2024 roku. Inwestycja ma poprawić płynność ruchu i bezpieczeństwo, realizowana jest na podstawie porozumienia GDDKiA z Zakopanem.

Gmina sfinansowała przygotowanie dokumentacji projektowej i uzyskała zgodę na realizację inwestycji, a GDDKiA zrealizuje i sfinansuje roboty budowlane. Wykonawcą inwestycji jest Podhalańskie Przedsiębiorstwo Drogowo – Mostowe S.A.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

"Na pewno zbiedniejemy". Bolesna prognoza dotycząca płac Polaków

Szybciej autem do Zakopanego

Budowa nowego ronda zaczyna się kilka dni po tym, jak otwarta została inna, bardzo ważna dla Zakopanego, inwestycja drogowa. Prezes PiS Jarosław Kaczyński i minister infrastruktury Andrzej Adamczyk w ubiegłą sobotę uroczyście otworzyli tunel drogowy w ciągu zakopianki, czyli drogi ekspresowej S7. Dwukilometrowy tunel w masywie góry Luboń Mały pomiędzy miejscowościami Naprawa i Skomielna Biała nosi imię Marii i Lecha Kaczyńskich.

d2dw1oc

Budowa trwała pięć lat i siedem miesięcy. Prace były wykonywane 24 godziny na dobę, przez siedem dni w tygodniu. Pierwsza nitka tunelu została przebita w październiku 2019 r., a równoległa - w kwietniu 2020 r.

Oddanie tunelu do użytku i połączenie go z istniejącą trasą S7 znacząco przyspieszy podroż pod Tatry. Obecnie wykonywany jest 16-kilometrowy ostatni odcinek dwujezdniowej drogi S7 Rdzawka - Nowy Targ. Ma być gotowy w połowie 2024 r. Ta inwestycja będzie kosztowała ponad 880 mln zł. Po otwarciu tego odcinka dwujezdniową zakopianką będzie można przejechać w całości od Nowego Targu do Krakowa.

Jeśli chcesz być na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami ekonomicznymi i biznesowymi, skorzystaj z naszego Chatbota, klikając tutaj

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d2dw1oc
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2dw1oc