Vivid Games: Szczegóły strategii w styczniu, a premiera 'Real Boxing 2' w 2015r.

Warszawa, 14.11.2014 (ISBnews) - Vivid Games planuje premierę gry "Real Boxing 2" na przyszły rok, ponadto na początku przyszłego roku przedstawi szczegóły swojej strategii rozwoju, poinformował prezes Remigiusz Kościelny.

14.11.2014 09:21

"Udostępnienie 'Real Boxing' za darmo traktujemy jako test potencjału gry w modelu F2P. Śmiało możemy powiedzieć, że osiągnęliśmy sukces, co sprawia, że z dużym optymizmem patrzymy na zbliżającą się premierę 'Real Boxing 2', która od początku projektowana była jako gra typu Free2Play. Premierę planujemy na przyszły rok. Idąc za ciosem postanowiliśmy zaoferować darmową grę również graczom używającym na swoich urządzeniach systemu Android. Efekty będą widoczne w wynikach za czwarty kwartał" - powiedział Kościelny, cytowany w komunikacie.

W "Real Boxing 2" wykorzystane będą najnowsze technologie, jak silnik Unreal Engine 4 oraz autorski system międzyplatformowych rozgrywek wieloosobowych. Doświadczenie zdobyte przy produkcji gry, zaprocentują przy produkcji kolejnych tytułów w modelu Free2Play, które będą dostarczane na rynek z większą częstotliwością niż dotychczas, podkreśla spółka.

Jednak zanim na rynku pojawi się "Real Boxing 2", odbędzie się premiera "Godfire: Rise of Prometheus" na Androida.

"Konieczność zmiany modelu biznesowego, czego efektem będzie większa dochodowość gry, wymusiła przebudowę mechanizmów monetyzacyjnych gry. W efekcie gracze otrzymają lepiej dopasowany produkt, który będziemy w stanie lepiej monetyzować. Premiera jeszcze w tym kwartale" - zapowiedział prezes Vivid Games.

Wcześniej, po znaczącej aktualizacji pod koniec czerwca, "Real Boxing" został udostępniony w sklepie Apple App Store za darmo. Od tego czasu gra została pobrana ponad 7 mln razy, a wciąż udoskonalane przez spółkę mechanizmy sprzedaży przełożyły się na znaczny wzrost wpływów z mikropłatności i reklam. Największy hit Vivid Games zadebiutował również w wersji na PC oraz pojawił się na południowo-amerykańskiej platformie Bemobi, stając się tam najlepiej zarabiającą grą.

Strategia Vivid Games na najbliższe miesiące zakłada dalsze ugruntowanie pozycji spółki na światowym rynku gier mobilnych oraz stopniową rozbudowę portfolio produktów. Szczegóły strategii zostaną przedstawione w styczniu 2015 r.

Vivid Games zanotował najlepszy kwartał w historii. W samym III kwartale developer zarobił więcej niż w całym 2013 r. Dobre wyniki to efekt optymalizacji mechanizmów monetyzacji produktów i stopniowego przechodzenia do modelu Free2Play, w którym wydany będzie "Real Boxing 2", tłumaczy spółka.

Przy przychodach na poziomie 3,94 mln zł (wzrost o 81%), Vivid Games wypracował w trzecim kwartale 2014 r. 0,82 mln zł zysku netto (wzrost o 550%). Narastająco sprzedaż spółki wzrosła do prawie 9,5 mln zł (wzrost o 91%), a zysk netto sięgnął 1,68 mln zł (wzrost o 425%). Dla porównania w całym 2013 r. analogiczne wyniki wyniosły odpowiednio 8 mln zł i 0,72 mln zł.

"Na dobre wyniki spółki złożyło się kilka przyczyn. Dwie główne to rosnąca sprzedaż obu naszych gier, Real Boxing i Godfire oraz coraz bardziej udoskonalane mechanizmy monetyzacji i konwersji. To wszystko w połączeniu z udostępnieniem Real Boxing na iOS za darmo, pozwoliło nam osiągnąć tak dobre wyniki" - podkreślił prezes Vivid Games.

Vivid Games S.A. działa na rynku gier od 2006 r. Jest jednym z najnowocześniejszych, niezależnych studiów deweloperskich w Europie. Spółka zajmuje się produkcją gier na smartfony i konsole przenośne. Dotychczas najważniejszym tytułem w dorobku firmy jest światowy hit "Real Boxing". W czerwcu 2012 r. Vivid Games zadebiutował na rynku NewConnect. W ubiegłym roku przy przychodach ze sprzedaży na poziomie 8 mln zł (wzrost o 68%), spółka wypracowała 0,72 mln zł zysku netto (wzrost o 65%).

(ISBnews)

Źródło artykułu:ISBnews
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)