W ciągu półrocza 57 proc. badanych spodziewa się wzrostu sprzedaży w branży motoryzacyjnej - 

01.02. Warszawa (PAP) - W ciągu najbliższych 6 miesięcy 57 proc. badanych spodziewa się zwiększenia rynków sprzedaży oraz wzrostu sprzedaży w branży motoryzacyjnej - wynika z...

01.02. Warszawa (PAP) - W ciągu najbliższych 6 miesięcy 57 proc. badanych spodziewa się zwiększenia rynków sprzedaży oraz wzrostu sprzedaży w branży motoryzacyjnej - wynika z badania firmy Deloitte. Z badania wynika także, że w perspektywie 12 miesięcy stan zatrudnienia wzrośnie w 38 proc. firm z branży motoryzacyjnej, a redukcję etatów planuje 13 proc. pracodawców z branży.

"Umiarkowany optymizm nie opuszcza (...) przedsiębiorców, gdy zostali oni zapytani o perspektywy zwiększenia rynków zbytu i wielkości sprzedaży w ciągu najbliższych 6 miesięcy. Niemal 60 proc. respondentów przewiduje, że rynki sprzedaży będą się rozwijać, a przychody wzrosną" - napisano w komentarzu do badania.

"65 proc. osób badanych (...) przyznaje, że w nadchodzącym roku inwestycje są możliwe - 33 proc. z nich ocenia, że są nawet bardzo prawdopodobne. Oznacza to jednak znaczny spadek optymistycznych odpowiedzi w porównaniu do analogicznego badania przeprowadzonego przed rokiem - wtedy aż trzy czwarte przedsiębiorców planowało nowe inwestycje, a niemal 50 proc. oceniło, że są bardzo prawdopodobne" - dodano.

Z badania wynika, że w perspektywie 12 miesięcy stan zatrudnienia wzrośnie w 38 proc. firm z branży motoryzacyjnej.

"W tym roku 38 proc. badanych przewiduje wzrost liczby stanowisk w swojej firmie - a rok wcześniej taką opinię wyrażało 36 proc. ankietowanych. Nieznacznie zwiększył się odsetek osób, które dopuszczają ograniczenia zatrudniania - z 11 proc. do 13 proc" - napisano w komentarzu.

"Podobnie jak w roku ubiegłym przewidywania dotyczące zatrudnienia są umiarkowanie optymistyczne, ale należy mieć na uwadze specyfikę rynku motoryzacyjnego, który w określonej części korzysta z pracowników tymczasowych" - dodano.

W porównaniu z badaniem z ubiegłego roku nieznacznie zwiększył się odsetek osób, które planują wzrost wydatków konsumpcyjnych, czyli związanych z infrastrukturą IT, dodatkowymi świadczeniami dla pracowników czy remontami.

"Obecnie 34 proc. przedsiębiorców ocenia, że wyda na ten cel więcej, podczas gdy w ubiegłym roku przekonanie takie wyraziło 30 proc. badanych" - dodano.

Badanie przeprowadzono w IV kwartale 2011 r. na próbie ponad 80 badanych. (PAP)

nik/ asa/

Wybrane dla Ciebie

Rewolucja zacznie się za dwa tygodnie. Oto co musisz wiedzieć
Rewolucja zacznie się za dwa tygodnie. Oto co musisz wiedzieć
Nawet 1500 zł kary. Tak może się skończyć jazda ciągnikiem po ulicy
Nawet 1500 zł kary. Tak może się skończyć jazda ciągnikiem po ulicy
Ranking ciągników. Oto najpopularniejsze marki w Polsce
Ranking ciągników. Oto najpopularniejsze marki w Polsce
Polacy donoszą na siebie coraz chętniej. Najczęściej niesłusznie
Polacy donoszą na siebie coraz chętniej. Najczęściej niesłusznie
Szukają miejsca na gigafabrykę za 600 mln euro. Na stole Polska
Szukają miejsca na gigafabrykę za 600 mln euro. Na stole Polska
Ceny opału przed przymrozkami. Tyle kosztuje metr drewna
Ceny opału przed przymrozkami. Tyle kosztuje metr drewna
Ceny papryki w połowie września. W hurcie i detalu
Ceny papryki w połowie września. W hurcie i detalu
Wciąż nowa funkcja mObywatela. Oto jak dodać dokument
Wciąż nowa funkcja mObywatela. Oto jak dodać dokument
Upadek historycznej mleczarni. Cała załoga zwolniona
Upadek historycznej mleczarni. Cała załoga zwolniona
Ruszają testy polskich wojskowych dronów. Na styku Mazur i Podlasia
Ruszają testy polskich wojskowych dronów. Na styku Mazur i Podlasia
Emerytura dla rolnika. Tyle wynosi dla osób z 25‑letnim stażem
Emerytura dla rolnika. Tyle wynosi dla osób z 25‑letnim stażem
Nie dostałeś czternastki? Mamy dla ciebie harmonogram
Nie dostałeś czternastki? Mamy dla ciebie harmonogram