W grupie siła! Zobacz jak pośrednicy finansowi zyskują więcej

Polacy coraz chętniej korzystają z usług pośredników finansowych. Chcą być jednak pewni, że mogą im zaufać. Taką gwarancję daje niewielu.

01.07.2014 | aktual.: 03.07.2014 13:25

Pośrednictwo finansowe to wciąż młody, ale bardzo dynamicznie rozwijający się segment rynku usług finansowych w Polsce. Według danych GUS, w tej branży działa ponad 5 tys. firm. Poprawiające się nastroje gospodarcze sprawiają, że coraz więcej Polaków sięga po kredyty gotówkowe czy hipoteczne. Również firmy, które po latach zaciskania pasa odczuwają pierwsze skutki ożywienia rozglądają się za źródłami finansowania dla nowych inwestycji i rozwoju. O tym, że ożywienie na rynku pośrednictwa finansowego nabrało już realnych barw najlepiej świadczy fakt, że podmioty zrzeszone w Związku Firm Doradztwa Finansowego (ZFDF) odnotowały w pierwszym kwartale tego roku sprzedaż kredytów gotówkowych na łączną kwotę 324 mln zł (o 11 proc. więcej niż w IV kw. 2013). Wartość sprzedanych kredytów hipotecznych wyniosła zaś 3,4 mld zł.

Obraz
© (fot. Idea Expert)

Samodzielnie trudniej

Czy na pośrednictwie finansowym można dziś zarobić? Jak pokazało badanie Idea Expert, w którym wzięli udział mikropośrednicy finansowi z całej Polski - jak najbardziej. Ponad połowa badanych firm (53 proc.) generuje przychody między 10 a 50 tysięcy złotych miesięcznie. Do uzyskiwania takich wyników potrzeba jednak nie tylko umiejętności sprzedażowych, czy odpowiedniego doświadczenia, ale i fachowej, aktualnej wiedzy z zakresu produktów finansowych. Jak podkreślają specjaliści z Idea Expert , rozwój mikropośredników w przyszłości nie będzie możliwy bez nieustannego podnoszenia ich kompetencji. Do tego niezbędny jest dostęp do odpowiedniego know how, szkolenia, narzędzia wspierające i poprawiające jakość pracy oraz aktualne informacje rynkowe.

Cennym wsparciem dla pośrednika może być współpraca na zasadzie partnerstwa z dużą siecią. Idea Expert oferuje mikropośrednikom takie możliwości w ramach programu partnerskiego. W maju tego roku Idea Expert uruchomiła pierwszy w Polsce serwis biznesowy online dla małych i mikro firm, działających w branży pośrednictwa finansowego. Na platformie www.partnerzy.ideaexpert.pl, mikropośrednicy mogą znaleźć wiele narzędzi wspierających ich działalność. Można tu np. założyć bezpłatnie własną stronę internetową, pobrać dokumenty niezbędne do codziennej pracy oraz uczestniczyć w szkoleniach e-learningowych. Wraz z platformą Idea Expert uruchomiła też program lojalnościowy, w ramach którego partnerzy mogą uzyskiwać za zgromadzone punkty np.
potrzebne im do pracy materiały marketingowe. Serwis Idea Expert dla mikropośredników jest dostępny na wszystkich rodzajach urządzeń mobilnych, dając pośrednikom możliwość korzystania z jej narzędzi zdalnie, np. podczas spotkań z klientami w terenie.

Obraz
© (fot. Idea Expert)

Unijne prawo już za chwilę

*Partnerstwo z dużą siecią *może się dla mikropośredników okazać tym bardziej cenne, że działalność całej branży już niebawem znajdzie się pod ostrzejszą niż dotychczas kontrolą prawną. Pod koniec ubiegłego roku Parlament Europejski przyjął tzw. Dyrektywę Kredytową (Mortgage Credit Directive). Zgodnie z jej wytycznymi wszyscy pośrednicy oferujący kredyty hipoteczne będą musieli być zarejestrowani i mieć licencję. By ją otrzymać powinni zdać odpowiednie testy, mieć ubezpieczenie OC oraz cieszyć się "dobrą reputacją". Mając takie uprawienia, będą mogli świadczyć usługi na terenie całej UE.
Wprowadzenie do Polski Dyrektywy Kredytowej (planowo w 2016 roku) może zaowocować ożywieniem rynku nieruchomości, a tym samym rynku kredytowego. Dla klientów oznacza ona większe bezpieczeństwo i pewność z relacji z bankami w procesie uzyskiwania kredytu hipotecznego. Dla banków i samych pośredników może okazać się szansą na zwiększenie sprzedaży dzięki rosnącemu zaufaniu klientów. _ - Naszym zdaniem dyrektywa ta, która zapewne zostanie wprowadzona do prawodawstwa polskiego w 2016 roku, wpłynie na profesjonalizację całej branży. Jak wynika z badania Idea Expert, aż jedna trzecia pośredników na polskim rynku to firmy z ponad 10- letnim stażem. O ich wiedzę czy doświadczenie nie należy się martwić. Niewątpliwie jednak partnerstwo z siecią taką jak Idea Expert może zwiększyć zaufanie klientów, do oferowanych przez pośrednika usług - _ podsumowuje Paweł Lejk, Prezes ZarząduIdea Expert.
( http://ad.doubleclick.net/ad/N8938.110317WP.PL/B8145466.109721538;sz=1x1;pub=wp;kw=[url_encoded_publisher_data];ord=[timestamp]? Advertisement )

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)