W hipermarketach Wielkanoc już w pełni
Ostatni tydzień przed Wielkanocą to okres wzmożonych zakupów. Sieci handlowe generują wtedy rekordowe obroty.
06.04.2009 | aktual.: 07.04.2009 13:54
Nie są one tak wysokie, jak przed Bożym Narodzeniem, ale wiosną to zdecydowanie najlepszy okres dla handlu detalicznego. Hipermarkety starają się przekonać klientów, że to właśnie u nich są najlepsze produkty i specjalne oferty, zwłaszcza teraz, gdy spowolnienie gospodarcze zaczęło także dotykać sprzedaż żywności, kosmetyków i środków czystości.
Sieci handlowe na różne sposoby starają się przekonać klientów do robienia zakupów właśnie u nich. Real postawił w tym roku na reklamę. Agencja S4 przygotowała dla tej sieci hipermarketów ogólnopolską kampanię promującą przedświąteczne zakupy w jej sklepach. Akcja „WielkaMoc przyjemności w Real” rozpoczęła się 18 marca i potrwa do 13 kwietnia, obejmując działania ATL oraz BTL. Zrealizowanie przez Agencję Reklamową S4 kampanii „WielkaMoc przyjemności w Real” jest kontynuacją tej stałej współpracy między firmami. Celem akcji jest przyciągnięcie klientów na przedświąteczne zakupy, zachęcenie ich do korzystania z superofert Real oraz budowanie wizerunku sieci, jako miejsca gdzie zakupy robi się z prawdziwą przyjemnością.
Ogólnopolska kampania kierowana jest do obecnych i potencjalnych klientów sieci hipermarketów, obejmuje spoty TV, outdoor, działania w internecie oraz materiały POS, katalogi i malingi. Za produkcję spotów do tej kampanii odpowiada studio filmowe M5.
W Carrefourze katalog, a w Tesco Moc wielkanocnych tradycji
Hipermarkety Carrefour przygotowały specjalną ofertę świąteczną, zebraną w obszernym, 48. stronicowym katalogu. Katalog jest podzielony ma sekcje, dużą jego część zajmuje wybór mięs i wędlin, ryb i owoców morza, ciast gotowych i artykułów do ich przygotowania. Są też listy produktów, których ceny są takie same jak przed rokiem.
Tesco w swojej ofercie wybija natomiast tylko kilka cen, ale za to wyjątkowo niskich. Kabanosy w tej sieci sklepów są po 9,95 zł za kg, 1,5 litrowa butelka Pepsi kosztuje 3,39 zł, polędwica sopocka 12,95 zł za kg, a winogrona różowe 5,85 zł za kg. W podobnej cenie winogrona sprzedawane są w sieciach dyskontowych. W Tesco trwa zresztą nadal akcja „Dyskontowe ceny”, przybywa artykułów sprzedawanych pod wprowadzonymi niedawno markami własnymi.
W Auchanie też obowiązuje nowa gazetka promocyjna, a w niej winogrona nawet tańsze niż w Tesco, po 5,49 zł za kg. Nowa gazetka promocyjna pt. Wielkanoc jest udostępniona na stronie internetowej Auchana i obowiązuje od 1 do 11 kwietnia 2009 roku.
Wesołych Świąt życzy swoim klientom E.Leclerc, polecając na pierwszej stronie gazetki promocyjnej szynkę konserwową po 10,99 zł za kg. W ofercie tej sieci jest jeszcze m.in. panga po 8,99 zł za kg. Wkrótce okaże się, czy te i inne zachęty sprawią, że Polacy masowo ruszą na zakupy i poprawią nieco nastroje handlowców, obawiających się spadku sprzedaży.
JS