W I kw. '09 rynek reklamy spadł o 8,8 proc., w całym '09 może spaść o 10 proc.
6.5 Warszawa (PAP) - W pierwszym kwartale 2009 roku wartość
polskiego rynku reklamy wyniosła 1,65 mld zł, czyli o 8,8 proc.
mniej niż w takim samym okresie 2008 roku. W całym...
6.5 Warszawa (PAP) - W pierwszym kwartale 2009 roku wartość polskiego rynku reklamy wyniosła 1,65 mld zł, czyli o 8,8 proc. mniej niż w takim samym okresie 2008 roku. W całym 2009 roku rynek może spaść o 10 proc. - podały wirtualnemedia.pl opierając się na szacunkach domu mediowego MPG.
"MPG prognozuje, że w całym bieżącym roku wartość polskiego rynku reklamowego zmniejszy się o 10 proc., przy założeniu, że nie zmieni się panująca obecnie niepewność co do kierunku trendów gospodarce" - podały wirtualnemedia.pl.
Najbardziej zmalały dochody reklamowe gazet (o 18,7 proc.) i magazynów (o 16,6 proc.). Dochody reklamowe outdooru spadły o 8,0 proc., radia o 6,8 proc., a telewizji spadły o 6,2 proc. Wzrosły jedynie dochody reklamowe internetu, o 7,0 proc.
Połowa wydatków na reklamę trafiła w I kw. 2009 roku do telewizji, 13 proc. do magazynów, 11,1 proc. do gazet, 8,3 proc. do outdooru, 7,2 proc. do internetu, a 6,8 proc. do radia.(PAP)
bas/ ana/