W II kw. może ruszyć pierwszy sklep Komputronika w Czechach lub na Słowacji
18.5.Warszawa (PAP) - Komputronik, który od listopada 2008 r.
prowadzi sklep internetowy dla klientów z Czech i Słowacji,
rozważa budowę tradycyjnej sieci salonów ze sprzętem...
18.05.2009 | aktual.: 18.05.2009 15:00
18.5.Warszawa (PAP) - Komputronik, który od listopada 2008 r. prowadzi sklep internetowy dla klientów z Czech i Słowacji, rozważa budowę tradycyjnej sieci salonów ze sprzętem i oprogramowaniem komputerowym oraz technologiami mobilnymi na tamtym rynku. Pierwszy sklep może ruszyć w II kw. 2009 r. - poinformował Komputronik w komunikacie.
"Pierwszy sklep ruszy prawdopodobnie w II kwartale 2009 roku, jako projekt pilotażowy. Jeżeli sklep osiągnie założone wskaźniki ekonomiczne, spółka poważnie rozważy inwestycje w kolejne placówki na terenie Republiki Czeskiej i Słowacji. Należy jednak zauważyć, że dalszy rozwój sieci sklepów w grupie Komputronik będzie uzależniony od sytuacji makroekonomicznej tej części Europy" - napisano w raporcie.
Obecnie grupa Komputronik posiada 340 placówek handlowych w całej Polsce, w tym 70 salonów własnych oraz 123 salony franczyzowe, a także 147 sklepów o statusie Komputronik Partner.
Od IV kw. 2008 roku prowadzony jest przegląd i weryfikacja działających pod marką Komputronik salonów frnaczyzowych i sklepów o statusie Komputronik Partner.
"W 2009 r. strategia grupy nakierowana jest na wzmocnienie sieci sprzedaży poprzez rezygnację ze współpracy z firmami, które generują zbyt duże ryzyko kredytowe, lub nie utrzymują standardów obsługi klientów. Firmy te będą sukcesywnie zastępowane przez firmy dotychczas niezrzeszone, które są liderami na lokalnych rynkach" - napisano.
Komputronik miał w I kw. 1,25 mln zł zysku netto przypadającego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 2,02 mln zł rok wcześniej. Zysk operacyjny spadł do 1,21 mln zł z 2,64 mln zł, a przychody wzrosły do 186 mln zł ze 149,9 mln zł.
Zarząd Komputronika poinformował w raporcie, iż zakłada, że w związku z obecną sytuacją gospodarczą przychody grupy będą rosły wolniej niż w poprzednich okresach.
"W związku z tym zwrot z inwestycji w nowe kanały sprzedaży może ulec wydłużeniu. Możliwe jest także osiąganie przejściowo, w gorszych miesiącach dla branży komputerowej, strat finansowych. Ryzyko to nie powinno jednak wpływać na bieżącą działalność spółki i nie uniemożliwi realizacji przyjętej strategii" - napisano.
W ocenie zarządu wpływ na wahania i sezonowość wyników finansowych będą miały przede wszystkim: wielkość zamówień na sprzęt IT i oprogramowanie ze strony instytucji budżetowych i firm, stabilność kursów walut oraz wysokość stóp procentowych i marż związanych z finansowaniem krótkoterminowym i inwestycyjnym.(PAP)
gsu/ jtt/