W końcu 2013 r. Saturn chce sprzedawać ok. 5-7 proc. przez internet
Sieć Saturn, skupiająca w Polsce 18 sklepów m.in. z elektroniką i multimediami, w końcu 2013 r. chce ok. 5-7 proc. sprzedaży realizować przez internet - podali w poniedziałek w Gliwicach przedstawiciele sieci.
Saturn, działający w Polsce od 2004 roku, uruchomił internetową sprzedaż na polskim rynku w listopadzie ubiegłego roku. - Na tle innych krajów, gdzie sprzedaż internetową wprowadzono już znacznie wcześniej, wyglądamy bardzo dobrze - poinformował w poniedziałek w Gliwicach dyrektor zakupów sieci Saturn Tomasz Wawszczyk. Dodał, że Saturn ma plany dotyczące tego kanału sprzedaży, ale ich realizacja będzie procesem kilkuletnim.
Spółka nie ujawnia szczegółowych wyników sprzedaży przez internet w pierwszym okresie po wprowadzeniu takiej możliwości, dyrektor ocenił jednak, że są one porównywalne, a w niektórych segmentach nawet lepsze, niż w innych europejskich krajach, gdzie Saturn sprzedaje już przez internet od dawna.
Internetową sprzedaż Saturna odróżnia od niektórych firm m.in. to, że zamówione towary można także odbierać osobiście w sklepie. Są one dostarczane klientom z konkretnego sklepu, a nie np. z centralnego magazynu. W internecie dostępna jest cała oferta sklepu.
Polski rynek elektroniki, urządzeń teleinformatycznych, artykułów gospodarstwa domowego itp. dyr. Wawszczyk ocenił - zarówno w ubiegłym roku, jak i w perspektywie roku 2013 - jako "stabilny z lekką tendencją wzrostową". Zauważalnie rośnie rynek urządzeń mobilnych, m.in. tabletów i smartfonów.
Strategia Saturna zakłada, obok rozwoju kanału sprzedaży internetowej, dalszy rozwój sieci sklepów, aby działały one docelowo w głównych miastach Polski. W środę otwarty zostanie 18. sklep Saturna w Polsce - w kompleksie handlowym "Europa Centralna" w Gliwicach. Kompleks należy do największych tego typu obiektów w południowej Polsce. Poprzedni sklep Saturn otworzył w ubiegłym roku w Łodzi.
Gliwicki sklep zatrudnił ok. 70 osób oraz ok. 20 z firm zewnętrznych. W Polsce Saturn zatrudnia ok. 1,2 tys. osób - średnio ok. 70 osób w każdym sklepie. Od ubiegłego roku firma wprowadziła do sprzedaży w naszym kraju również własne marki.
Z badań, przytaczanych przez przedstawicieli Saturna, wynika, że przeciętny Polak wydaje rocznie na elektronikę poniżej 300 euro, co oznacza jedne z najniższych wydatków na te cele w Europie. Dla porównania Niemcy wydają znacznie ponad 600 euro rocznie. Polacy jednak znacznie częściej od Niemców wybierają znane marki, zamiast tańszych wyrobów mało znanych producentów.
Saturn jest marką należącą do holdingu Media-Saturn. Do sieci należy ponad 240 sklepów w 12 krajach.