Trwa ładowanie...
d3hhtsz

W kwietniu nastroje konsumentów w górę - Pentor

20.04. Warszawa (PAP) - Po silnych marcowych spadkach, w kwietniu nastroje konsumentów poprawiły się, indeks nastrojów konsumenckich wzrósł, a jego wartość wyniosła minus 25,9 pkt...

d3hhtsz
d3hhtsz

20.04. Warszawa (PAP) - Po silnych marcowych spadkach, w kwietniu nastroje konsumentów poprawiły się, indeks nastrojów konsumenckich wzrósł, a jego wartość wyniosła minus 25,9 pkt - podał w środę Pentor.

Z badań wynika, że nadal większość ankietowanych (60 proc.), chociaż także mniej niż przed miesiącem (o 4 punkty proc.) uważa, że złoty traci na wartości. O tym, że zyskuje przeświadczonych jest 13 proc. (o 3 punkty proc. więcej niż w marcu). Spada odsetek respondentów deklarujących, że z bieżących dochodów mogą nieco zaoszczędzić (obecnie 7 proc. wobec 10 proc. przed rokiem).

"Inflacja i jej skutek w postaci realnego spadku wartości złotego pozostaje najważniejszym czynnikiem generującym niekorzystny klimat wśród polskich konsumentów. Na poziom optymizmu konsumentów aktualnie nie wpływają w znaczący sposób obawy o utratę miejsca pracy. Zarówno przewidywany poziom bezrobocia w Polsce, jak i osobista niepewność zatrudnienia kształtują się od dłuższego czasu na tym samym poziomie. Zdaje się słabnąć natomiast efekt tragicznego trzęsienia ziemi w Japonii, a zwłaszcza lęku atomowego, związanego z uszkodzeniem reaktorów w elektrowni Fukushima" - napisano w komentarzu do badania.

Badanie zrealizowane zostało w dniach 4-9 kwietnia 2011 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków.

wartość IV zmiana mdm

.
PESK - -31,9 pkt +3,0 pkt
.
OGD - -19,9 pkt +2,0 pkt
.
PENKON - -25,9 pkt +2,5 pkt
.
PESK - wskaźnik percepcji sytuacji ekonomicznej kraju.
.
OGD - wskaźnik kondycji finansowej gospodarstw domowych
.
PENKON - wskaźnik klimatu konsumenckiego.

(PAP)

map/ jtt/

d3hhtsz
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3hhtsz