W Lidlu kroi się akcja promocyjna na święta

1 grudnia w sklepach sieci Lidl startuje świąteczna akcja promocyjna. Tym razem w zamian za zakupy będzie można otrzymać jeden z dwóch profesjonalnych noży szefa kuchni, które firmują Pascal Brodnicki i Karol Okrasa.

W Lidlu kroi się akcja promocyjna na święta
Źródło zdjęć: © Lidl

21.11.2014 | aktual.: 24.11.2014 10:01

Mechanizm akcji promocyjnej jest podobny do zeszłorocznego, kiedy to za przedświąteczne zakupy w sklepach Lidl można było otrzymać książkę z przepisami Pascala Brodnickiego i Karola Okrasy.

Aby wziąć udział w tegorocznej akcji i odebrać nóż szefa kuchni, należy zrobić zakupy w którymkolwiek ze sklepów sieci Lidl. W tym roku stawka poszła w górę o 10 zł. Za każde wydane 60 zł, a nie jak w ubiegłym roku 50 zł, otrzymamy jedną naklejkę. Po zebraniu 10 naklejek i uiszczeniu symbolicznej opłaty w wysokości jednego grosza otrzymamy profesjonalny nóż szefa kuchni.

Z akcji wyłączone są napoje alkoholowe w tym piwa, wyroby tytoniowe, produkty lecznicze, preparaty do początkowego żywienia niemowląt i przedmioty służących do karmienia piersią. Promocja będzie trwać od 1 do 24 grudnia lub do wyczerpania zapasów.

- Zdecydowaliśmy się na podobny mechanizm jak w roku ubiegłym, ponieważ przekonało nas powodzenie promocji książkowej. O naszej zeszłorocznej akcji słyszało 61 proc. Polaków, a 75 proc. z nich przyznało, że promocja bardzo im się podobała. Co więcej, aż 78 proc. respondentów jest zdania, że powinniśmy realizować podobne akcje w przyszłości - powiedziała Anna Biskup, PR Manager Lidl Polska.

Będą noże - będą problemy?

Identyczny mechanizm promocji na noże szefa kuchni może jednak stworzyć takie same problemy, jak te, które miały miejsce w zeszłym roku. Otrzymywaliśmy wówczas liczne sygnały o nieprawidłowościach, takich jak: wydawanie zaprzyjaźnionym klientom naklejek za zakupy na mniejszą kwotę niż 50 zł, brak książek, niezrozumienie zasad akcji przez kasjerów czy też nieprawidłowe przeliczanie przysługujących klientom naklejek. Więcej: Problemy z książką Okrasy i Pascala Lidlu oraz Książka kucharska w Lidlu tylko dla wybranych

Można też spodziewać się, że noże z Lidla błyskawicznie trafią do sprzedaży na aukcje internetowe. W zeszłym roku książka kucharska Pascala i Okrasy była dostępna na Allegro w ilościach wręcz hurtowych (Darmowe książki z Lidla trafiły na Allegro)
. W tym samym czasie klienci Lidla narzekali, że nie mogą otrzymać książki, mimo posiadania wymaganej liczby nalepek. Efektem tego był dodruk nakładu (Książka Lidla to sukces. Dodrukują tysiące egzemplarzy)
. Miejmy nadzieję, że w przypadku tegorocznej promocji walka o nagrodę nie będzie na noże…

Zmienimy sklep tylko dla promocji

Lubimy wygrywać i lubimy otrzymywać nagrody. Blisko połowa z nas chętniej niż zazwyczaj korzysta z akcji promocyjnych w okresie przedświątecznym. Zapytani o rodzaj promocji pozacenowych, w których uczestniczymy najchętniej, wymieniamy takie, gdzie przy zakupach na określoną kwotę dostajemy bon na kolejne zakupy (50 proc.) oraz te, gdzie przy zakupach za określoną kwotę dostajemy upominek gratis (22 proc.).

Upominek ten nie jest bez znaczenia, bowiem ze względu na atrakcyjność oferowanej promocji 11 proc. Polaków jest w stanie zmienić sklep, w którym dotychczas robiło zakupy spożywcze. Kolejne 35 proc. przyznaje, że chętnie uczestniczy w promocjach konsumenckich, jeśli organizuje je sklep, w którym zazwyczaj robią zakupy, a 19 proc. bierze udział w promocji, oceniając wcześniej atrakcyjność nagrody. To wyniki badania, które na zlecenie Lidl Polska przeprowadził Instytut Millward Brown.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (276)