W Warszawie otwarto China Expo, swoje towary prezentuje ok. 200 wystawców

Elektronika, oświetlenie, AGD, części samochodowe, materiały i sprzęt budowlany czy tekstylia z Chin znalazły się wśród towarów wystawionych na trwających od czwartku do soboty w Warszawie VI targach China Expo - China Brand Show Poland 2016. W imprezie bierze udział ok. 200 wystawców.

15.09.2016 12:25

Wystawę otworzyli ambasador Chińskiej Republiki Ludowej w Polsce Xu Jian oraz wiceminister Skarbu Państwa Paweł Gruza.

"W ostatnich latach stosunki między naszymi dwoma krajami uległy ożywieniu, odbywały się częste wizyty i rewizyty na wysokim szczeblu państwowym. Obustronna współpraca owocnie prosperuje, zwłaszcza w dziedzinie gospodarki, kultury, edukacji, nauki i techniki" - podkreślił ambasador.

"Nasza wspólna obecność, na tak ważnym dla współpracy wydarzeniu, dowodzi, że aktywnie kształtujemy Nowy Jedwabny Szlak" - zauważył wiceminister Gruza.

Odbywające się w warszawskim Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska targi organizuje Ministerstwo Handlu w Pekinie, chińskie Biuro Rozwoju Handlu (TDB) oraz Chińskie Międzynarodowe Centrum Wymiany Ekonomiczno-Technicznej (CICETE). Wydarzenie według organizatorów ma wspierać m.in. chińską koncepcję tzw. Nowego Jedwabnego Szlaku.

Jak podkreślają organizatorzy, impreza stanowi również okazję do wzmocnienia promocji produktów chińskich marek oraz wsparcia chińskich przedsiębiorców na rynku środkowoeuropejskim.

Targi ponadto mają ułatwić nawiązanie kontaktów biznesowych polsko-chińskich oraz poznania specyfiki funkcjonowania rynku Państwa Środka.

"Przedsiębiorcy w Polsce już wiedzą, co mogą zamawiać z Chin, dlatego staramy się pokazać najnowsze technologie i nowe trendy, a nie towary tradycyjne" - powiedział PAP Chai Hongyun, prezes Pol-Chin Consulting - organizator targów po stronie polskiej. "Żeby China Expo nie były jednostronne, oprócz eksportu poświęcamy je też importowi i inwestycjom" - dodał.

Wskazał też, że dużo polskich przedsiębiorców już wypracowało sobie swoje kontakty w Chinach i wie co u kogo kupić. Dlatego więc, jego zdaniem, aby nowi wystawcy przyciągnęli uwagę, muszą prezentować coś wyjątkowego, opartego o nowe technologie.

W charakterze wystawców prezentuje się około 200 producentów i eksporterów z różnych regionów Chin. Na ich stoiskach można zobaczyć m.in. lampy przemysłowe, kable, routery sieci bezprzewodowych, rury, glebogryzarki, agregaty prądotwórcze, felgi samochodowe, obrusy, odzież, zabawki, artykuły spożywcze czy nawet sztuczne trawniki.

Swoje usługi oferują działające w Polsce szkoły językowe, restauracje oraz firmy zajmujące się spedycją towarów.

Stoisko mają również linie lotnicze LOT, które trzy razy w tygodniu latają z Warszawy do Pekinu.

Polscy przedsiębiorcy zainteresowani nawiązaniem współpracy z Chinami dostali katalog, opisujący zainteresowanych współpracą wystawców.

Targom towarzyszą konferencje i spotkania biznesowe, m.in. o zagrożeniach związanych z importem z Chin, sposobach ich unikania, metodach weryfikacji kontrahentów, największych błędach popełnianych podczas transportu z Azji, a także kwestiach związanych z rejestrowaniem znaku towarowego przy imporcie oraz eksporcie i z przygotowaniami do bezpiecznej współpracy z przedsiębiorcami z Chin.

Eksperci przedstawiają też szanse polskiego eksportu do Chin oraz azjatycką etykietę biznesową.

Oprócz wydarzeń typowo gospodarczych przewidziano także pokazy przybliżające chińską tradycję, kulturę i kuchnię. M.in. odbywają się koncerty tradycyjnej muzyki chińskiej, warsztaty kaligrafii oraz nauka gry w Go. Organizatorzy przewidzieli też bezpłatną lekcję języka chińskiego.

China Expo - China Brand Show Poland odbywa się co roku od 2011 roku.

Patronat nad targami objęły m.in. Ministerstwo Rozwoju, Krajowa Izba Gospodarcza, Ambasada Chińskiej Republiki Ludowej w Polsce, Polska Izba Handlu, Krajowa Izba Gospodarcza, Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych oraz Polska Agencja Prasowa.

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)