Trwa ładowanie...

W związku z Euro2012 ograniczenia dla reklam w mieście

Firmy konkurujące ze sponsorami mistrzostw Euro 2012 mają ograniczone możliwości reklamowania się na miejskich terenach i obiektach w okolicy Stadionu Narodowego, strefy kibica i ważnych trasach przejazdów. Wynika to z umowy między miastem a UEFA.

W związku z Euro2012 ograniczenia dla reklam w mieścieŹródło: newspix.pl, fot: marek zielinski
d35bb14
d35bb14

Andrzej Cudak, p.o. dyrektor z Sekretariatu ds. Euro 2012 powiedział PAP, że na stadionie i w strefie kibica mogą reklamować się tylko sponsorzy mistrzostw. - Z małym wyjątkiem - dodał - na ekranach w strefie kibica będą wyświetlane reklamy firm niebędących sponsorami, niebędących także konkurencją dla sponsorów mistrzostw. Dla sponsorów będzie zastrzeżony czas przed rozpoczęciem meczu, w jego przerwie i nie tuż po meczu - powiedział.

Umowa zakłada, że w okolicy stadionu i strefy nie będzie reklam firm konkurujących ze sponsorami mistrzostw, nie będą organizowane także inne działania promocyjne. Z kolei na trasie ze strefy kibica na stadion i z lotniska ograniczenia reklamowania konkurencji sponsorów dotyczy tylko reklam wielkoformatowych.

Cudak zaznaczył, że umowa dotyczy tylko terenów i obiektów należących do miasta. Powiedział też, że miasto ma ograniczony wpływ na reklamy w pasie drogowym, gdyż pozwolenie na ich umieszczanie wydaje Zarząd Dróg Miejskich w oparciu o ustawę, która nie uwzględnia umowy z UEFA.

Podkreślił jednak, że do tej pory nie było żadnych istotnych problemów podczas rozmów z UEFA ws. reklam w Warszawie. Dodał także, że stołeczny urząd od ponad roku uczulał podmioty miejskie ws. reklam na stacjach kolejowych, mostach, zamkach, głównych punktach orientacyjnych. Lotnisko Chopina zawarło w tej sprawie z UEFA osobną umowę.

d35bb14

Dodał, że nie ma zakazu reklam na pojazdach komunikacji miejskiej. - Chodzi tylko o to, by nie dopuszczać do ewidentnego naruszenia umowy z UEFA, gdy np. przy strefie kibica zaparkuje kilka autobusów z reklamą konkurenta jednego ze sponsorów Euro - powiedział. Dodał, że żaden ze sponsorów nie chciał wynająć reklamy na pojazdach komunikacji miejskiej.

Cudak ocenił, że miasto nie traci finansowo w związku z wprowadzeniem ograniczeń reklamy. - Nie ma wielkich korzyści z wynajmu powierzchni reklamowych, w skali miasta są to niewielkie kwoty - dodał.

Za rozwieszenie flag, banerów, siatek dostarczonych przez UEFA odpowiada miasto i ponosi tego koszt. Dekorowane będą: droga z lotniska, okolice stadionu, strefy kibica, odcinek Traktu Królewskiego.

Publiczne transmitowanie meczów Euro 2012 wymaga licencji UEFA, bez względu na wielkość ekranu odbiornika (w 2008 r. licencji nie wymagały odbiorniki o przekątnej mniejszej niż 3 m). Ten, kto nie prowadzi działalności komercyjnej, ma odbiornik o przekątnej do 3 m. i do 150 gości może uzyskać bezpłatne pozwolenie na transmisję. Cudak dodał, że opłaty zależą od wielkości ekranu odbiornika; dla Polaków i Ukraińców są o połowę niższe.(PAP)

d35bb14

ME 2012 - Wrocław chce pozyskać milion zł z reklam w strefie kibica

Wrocławski magistrat szacuje, że uda mu się pozyskać milion zł z reklam umieszczonych w strefie kibica. Miejskich reklam nie będzie na stadionie i w jego okolicach, ponieważ to przestrzenie zarezerwowane dla firm współpracujących z UEFA.

Jak powiedział PAP wiceprezydent Wrocławia Michał Janicki, miejskie reklamy zostaną usunięte ze stadionu, ponieważ na czas turnieju zarządza nim UEFA. - Ograniczenia dotyczą również okolic stadionu, jednak w tym wypadku nie stanowi to dla nas problemu, ponieważ w tym obszarze nie mamy żadnych reklam - dodał Janicki.

Kolejnym obszarem, w którym obowiązują wytyczne UEFA co do eksponowanych reklam, jest wrocławski Rynek, gdzie powstanie strefa kibica. - Tu też są jasne wytyczne UEFA mówiące jaka reklama może się pojawić i w jakim kontekście. Było zagrożenie, że będziemy musieli zasłonić wszystkie reklamy na elewacjach budynków w Rynku, ale udało się od tego odstąpić - podkreślił wiceprezydent.

d35bb14

Miasto będzie mogło natomiast prezentować reklamy swoich sponsorów w strefie kibica, ponieważ jest jej organizatorem. Tu jednak też UEFA postawiła warunki co do firm, które mogą być reklamowane. Nie mogą być to firmy, które są konkurentami sponsorów UEFA.

Magistrat szacuje, że z reklam w strefie kibica uda się pozyskać około milion zł. Będą to zarówno banery, jak i reklamy wizualne wyświetlane na telebimach, na których będą pokazywane mecze. Janicki zdradza, że zainteresowanie reklamodawców jest duże. Oprócz tego w strefie kibica znajdą się również reklamy sponsorów UEFA. (PAP)

d35bb14
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d35bb14