Warta zmienia logo, od '13 połączy się z HDI, chce zwiększyć udział w rynku do 15-17 proc.

09.10. Warszawa (PAP) - TUiR Warta zmienia logo, planuje z początkiem 2013 roku połączyć się z HDI, a fuzję operacyjną przeprowadzić w ciągu trzech lat. Warta chce zwiększyć udział...

09.10. Warszawa (PAP) - TUiR Warta zmienia logo, planuje z początkiem 2013 roku połączyć się z HDI, a fuzję operacyjną przeprowadzić w ciągu trzech lat. Warta chce zwiększyć udział w rynku do 15-17 proc. z około 12 proc. obecnie - poinformował we wtorek Jarosław Parkot, prezes spółki.

We wrześniu KNF poinformował o braku sprzeciwu wobec połączenia Warty i HDI Asekuracja.

"Obecnie trwają procedury związane z formalną finalizacją procesu. Połączenie nastąpić ma w pierwszych dniach przyszłego roku. Proces łączenia się firm będzie trwał około trzech lat" - powiedział na konferencji Parkot.

Prezes poinformował, że w związku z fuzją nie są planowane "poważne zwolnienia", jednak nie podał szczegółów.

Udział połączonej Warty i HDI, liczony według składki brutto, wynosi obecnie około 12 proc.

"Planujemy, że w ciągu trzech-czterech lat nasz udział w rynku wrośnie do 15-17 proc." - powiedział Parkot.

Zgodnie z planami ubezpieczenia detaliczne sprzedawane będą pod marką Warty i HDI, natomiast ubezpieczenia korporacyjne tylko pod marką Warty.

"Każda z marek ma swoją specyfikę i profil działalności. Utrzymanie dwóch marek pozwoli na szersze dotarcie do klienta" - powiedział Parkot.

Prezes poinformował, że po fuzji likwidacja szkód, obsługa klienta i backoffice będą wspólne, odrębność zachowa natomiast sieć sprzedaży, oferta ubezpieczeniowa i zarządzanie markami.

W sieci Warty będzie w sumie łącznie 3,5 tys. agencji i 4,46 tys. multiagencji. Oprócz agencji w sieci sprzedaży będzie także w sumie około 450 własnych placówek (240 Warty i 222 HDI). Odrębność tych sieci ma zostać utrzymana.

Warta rozpoczęła proces zmiany swojego logo, który potrwać ma w sumie kilkadziesiąt dni.

"Nowy logotyp Warty zachowuje ciągłość z marką znaną w Polsce, a jednocześnie krój czcionki nawiązuje do logotypu Talanx, nowego udziałowca Warty" - powiedział Parkot.

Przedstawiciele spółki poinformowali, że w związku ze zmianą logotypu planowana jest duża kampania reklamowa, która potrwać ma do końca 2012 roku.

W styczniu Talanx i Meiji Yasuda podpisały z belgijską grupą KBC umowę zakupu za 770 mln euro 100 proc. udziałów w TUiR Warta. Wcześniej, w maju, KNF zgodziła się na przejęcie przez Talanx i Meiji Yasuda Life udziałów w TU Europa.

Herbert K.Hass, prezes Talanksu podtrzymał, że spółka ta w ciągu dwóch lat wejść ma na GPW, do czego wcześniej zobowiązał się przed Komisją Nadzoru Finansowego.

Poinformował, że także TU Europa ma utrzymać swoją markę. (PAP)

seb/ osz/

Wybrane dla Ciebie

Rolnicy planują protesty. "To jest kpina w żywe oczy"
Rolnicy planują protesty. "To jest kpina w żywe oczy"
Chcą likwidacji tych monet. Petycja trafiła do prezydenta
Chcą likwidacji tych monet. Petycja trafiła do prezydenta
Duża zmiana w OC. Kierowcy się ucieszą
Duża zmiana w OC. Kierowcy się ucieszą
Porażka systemu kaucyjnego? Polacy zabrali głos
Porażka systemu kaucyjnego? Polacy zabrali głos
Polskie lotnisko zamknięte na 3 miesiące? Szykuje się na "plan B"
Polskie lotnisko zamknięte na 3 miesiące? Szykuje się na "plan B"
Masowe zwolnienia w Łodzi. "Firma odwróciła się plecami"
Masowe zwolnienia w Łodzi. "Firma odwróciła się plecami"
Rosyjskie drony w Polsce. Terytorialsi w gotowości. Co z pracą?
Rosyjskie drony w Polsce. Terytorialsi w gotowości. Co z pracą?
Media w Rosji o dronach w Polsce. Skandaliczne zdania o Rzeszowie
Media w Rosji o dronach w Polsce. Skandaliczne zdania o Rzeszowie
Rosyjskie drony spadły w Polsce. Lokalni przedsiębiorcy komentują
Rosyjskie drony spadły w Polsce. Lokalni przedsiębiorcy komentują
Nie pojechali na wakacje. Domagają się 29 tys. zł odszkodowania
Nie pojechali na wakacje. Domagają się 29 tys. zł odszkodowania
Zamknięcie granicy z Białorusią. Ci przedsiębiorcy mają z tym problem
Zamknięcie granicy z Białorusią. Ci przedsiębiorcy mają z tym problem
Setki milionów długów. Ogromny problem sezonowej gastronomii
Setki milionów długów. Ogromny problem sezonowej gastronomii