Warta zmienia logo, od '13 połączy się z HDI, chce zwiększyć udział w rynku do 15‑17 proc.
09.10. Warszawa (PAP) - TUiR Warta zmienia logo, planuje z początkiem 2013 roku połączyć się z HDI, a fuzję operacyjną przeprowadzić w ciągu trzech lat. Warta chce zwiększyć udział...
09.10. Warszawa (PAP) - TUiR Warta zmienia logo, planuje z początkiem 2013 roku połączyć się z HDI, a fuzję operacyjną przeprowadzić w ciągu trzech lat. Warta chce zwiększyć udział w rynku do 15-17 proc. z około 12 proc. obecnie - poinformował we wtorek Jarosław Parkot, prezes spółki.
We wrześniu KNF poinformował o braku sprzeciwu wobec połączenia Warty i HDI Asekuracja.
"Obecnie trwają procedury związane z formalną finalizacją procesu. Połączenie nastąpić ma w pierwszych dniach przyszłego roku. Proces łączenia się firm będzie trwał około trzech lat" - powiedział na konferencji Parkot.
Prezes poinformował, że w związku z fuzją nie są planowane "poważne zwolnienia", jednak nie podał szczegółów.
Udział połączonej Warty i HDI, liczony według składki brutto, wynosi obecnie około 12 proc.
"Planujemy, że w ciągu trzech-czterech lat nasz udział w rynku wrośnie do 15-17 proc." - powiedział Parkot.
Zgodnie z planami ubezpieczenia detaliczne sprzedawane będą pod marką Warty i HDI, natomiast ubezpieczenia korporacyjne tylko pod marką Warty.
"Każda z marek ma swoją specyfikę i profil działalności. Utrzymanie dwóch marek pozwoli na szersze dotarcie do klienta" - powiedział Parkot.
Prezes poinformował, że po fuzji likwidacja szkód, obsługa klienta i backoffice będą wspólne, odrębność zachowa natomiast sieć sprzedaży, oferta ubezpieczeniowa i zarządzanie markami.
W sieci Warty będzie w sumie łącznie 3,5 tys. agencji i 4,46 tys. multiagencji. Oprócz agencji w sieci sprzedaży będzie także w sumie około 450 własnych placówek (240 Warty i 222 HDI). Odrębność tych sieci ma zostać utrzymana.
Warta rozpoczęła proces zmiany swojego logo, który potrwać ma w sumie kilkadziesiąt dni.
"Nowy logotyp Warty zachowuje ciągłość z marką znaną w Polsce, a jednocześnie krój czcionki nawiązuje do logotypu Talanx, nowego udziałowca Warty" - powiedział Parkot.
Przedstawiciele spółki poinformowali, że w związku ze zmianą logotypu planowana jest duża kampania reklamowa, która potrwać ma do końca 2012 roku.
W styczniu Talanx i Meiji Yasuda podpisały z belgijską grupą KBC umowę zakupu za 770 mln euro 100 proc. udziałów w TUiR Warta. Wcześniej, w maju, KNF zgodziła się na przejęcie przez Talanx i Meiji Yasuda Life udziałów w TU Europa.
Herbert K.Hass, prezes Talanksu podtrzymał, że spółka ta w ciągu dwóch lat wejść ma na GPW, do czego wcześniej zobowiązał się przed Komisją Nadzoru Finansowego.
Poinformował, że także TU Europa ma utrzymać swoją markę. (PAP)
seb/ osz/