Wege warte setki milionów. Zamienniki zwierzęce podbijają polski rynek
Rynek wege produktów w Polsce rozwija się w ekspresowym tempie. Roczna wartość sprzedaży najpopularniejszych zamienników zwierzęcych wyniosła w samym sierpniu aż 441 mln zł. Trend jest rosnący już od kilku lat.
08.10.2020 15:06
Rynek wege produktów w Polsce rośnie w niesamowicie szybkim tempie. Według spółki Nielsen, która zajmuje się analizą danych, Polacy najczęściej sięgają po mleka roślinne, pasty kanapkowe i gotowe dania. Wartość ich sprzedaży w samym sierpniu wyniosła 441 mln zł.
- Największą wartość osiągnęły mleka roślinne: 253 mln zł, dania gotowe typu wege burgery, czy falafele 107 mln zł oraz pasty kanapkowe 81 mln zł. Wszystkie wskazane produkty odnotowują dwucyfrowe wzrosty wynoszące odpowiednio: 30%, 16% i 23% - mówi Bożena Rudaś, Business Development Senior Consultant w Nielsen Connect.
Jak dodaje Rudać, trend rosnący w sprzedaży wege produktów widoczny już od kilku lat i wpływają na niego bardziej zasobne portfele Polaków.
- Po produkty wegetariańskie coraz częściej sięgają również flexitarianie i mięsożercy ciekawi nowych smaków - mówi Aldona Padula, Associate Manager w Nielsen Connect.
Innowacyjne produkty wegetariańskie zajmują coraz więcej miejsca na półkach sklepowych. Nielsen przyznawał nawet nagrodę największej innowacji w wege produktach jaką są "Kaszotto" i "Risotto" od Łowicza. Nielson kierował się składam produktów oraz tym, że można je przygotować do spożycia naprawdę szybko.
Produkty wege znaleźć już można w ofercie wielu marek spożywczych, które wcześniej nie wytwarzały tego typu posiłków. Ostatnio głośno było o polskiej firmie "Tarczyński" zajmującej się produkcją wędlin, kiełbas i popularnych kabanosów. Marka wypuściła nowy produkt skierowany do klientów, którzy wcześniej omijali ich asortyment. Są to wege kabanosy, które znaleźć można już na wielu sklepowych półkach.