"Wieczorynka" traci widownię. Uwagę dzieci straciła już dawno

Kto ogląda dobranocki? Na pewno nie dzieci. Z badań wynika, że najmłodsi to zaledwie 12 proc. widowni "Wieczorynki" nadawanej przez TVP1. Program przegrywa konkurencję z "Faktami", "Wydarzeniami" i "Jednym z dziesięciu".

"Wieczorynka" traci widownię. Uwagę dzieci straciła już dawno
Źródło zdjęć: © Thinkstockphotos

05.02.2013 | aktual.: 05.02.2013 12:33

W okresie od 1 września 2012 roku do 28 stycznia 2013 roku średnia widownia "Wieczorynki" wyniosła 1,35 mln osób, co przełożyło się na 9,57 proc. wszystkich Polaków oglądających w tym czasie telewizję - donosi portal wirtualnemedia.pl powołując się na badania Nielsen Audience Measurement. Program traci odbiorców w swojej grupie docelowej. Z danych wynika, że dzieci w wieku 4-12 lat stanowią niecałe 12 proc. (158 tys. osób) widowni telewizyjnej "Wieczorynki".

Pod względem udziału w widowni TVP1 przegrywa w czasie "Wieczorynki" z programami nadawanymi na TVN, Polsacie i TVP2. Prowadzi natomiast w segmencie widowni dziecięcej (16,5 proc. udziału w stosunku do niecałych 11 proc. TVN).

Rok temu "Wieczorynkę" oglądało średnio 1,5 mln osób z tego 174 tys. dzieci w wieku od 4-12 lat.

"Wieczorynka" w telewizyjnej jedynce nadawana jest codziennie - w dni powszednie około 19.15, a w weekendy o 19.00. Nieco większym zainteresowaniem cieszą się odcinki weekendowe.

Widownia sentymentalna?

Skoro dzieci odpowiadają za zaledwie kilkanaście proc. widowni dobranocki, większość widzów stanowią osoby dorosłe. W tej grupie znajdują się rodzice oglądający telewizje razem z potomstwem, z pewnością jednak znaczna część odbiorców włącza "Wieczorynkę" z sentymentu. Mogą o tym świadczyć wyniki rankingu popularności konkretnych odcinków "Wieczorynki". W ciągu analizowanych pięciu miesięcy tylko dwa razy widownia dobranocki przebiła 2 mln osób. W obu przypadkach były to polskie bajki sprzed kilkudziesięciu lat - "Przygody Bolka i Lolka" oraz "Miś Uszatek". Na dalszych pozycjach znalazły się dwa odcinki "Gumisiów".

telewizja publicznaoglądalnośćdobranocka
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)