Trwa ładowanie...
d3d83qg

Wielkanoc w dobie pandemii zaskoczyła analityków. Polacy rzucili się na farby do włosów

Jak poinformowała firma Nielsen, analiza wartości sprzedaży tegorocznego koszyka wielkanocnego względem roku ubiegłego spadła o 10 proc. Jednak tym, co zaskakuje najbardziej, może być lista produktów, którymi zainteresowanie w danym okresie wzrosło. Na jej czele znajduje się bowiem m.in. farba do włosów.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Wielkanoc w dobie pandemii zaskoczyła analityków. Polacy rzucili się na farby do włosów
Wielkanoc w dobie pandemii zaskoczyła analityków. Polacy rzucili się na farby do włosów (shutterstock)
d3d83qg

Wielkanoc w dobie pandemii zaskoczyła analityków. Polacy rzucili się na farby do włosów

Badanie Nielsena wskazuje, że największy wzrost wartości sprzedaży w Wielkanoc dotyczy: farb do włosów +17 proc., kiełbasy +14 proc., jajka +10 proc. Natomiast kategorie o wysokim spadku wartości sprzedaży to: figurki czekoladowe -35 proc. majonez -14 proc., masło -10 proc.

Oglądaj: Obniżka pensji polityków? "Powinniśmy ponieść koszty, ale nie wpisywać się w populizm"

Również w tym roku tydzień przedświąteczny wyróżnił się pozytywną dynamiką na tle pozostałych tygodni, jednak w porównaniu do ubiegłorocznej Wielkanocy jego wartość spadła o 10 procent. Dwucyfrowe spadki odnotowały kategorie związane z kulinarnym przygotowaniem do świątecznych celebracji. Dużo straciły czekoladowe figurki, których w tym roku nie wkładaliśmy do wielkanocnego koszyka oraz majonez i masło zdecydowanie mniej potrzebne ze względu na brak rodzinnego ucztowania lub po prostu kupione wcześniej na zapas.

d3d83qg

Wielkanoc w dobie pandemii zaskoczyła analityków. Polacy rzucili się na farby do włosów

Wzrost wartości sprzedaży odnotowała kiełbasa i jajka, czyli tradycyjne wielkanocne produkty. - Do świąt szykowaliśmy się (Polacy - red.) również pod względem pielęgnacyjnym. We wskazanym okresie, być może również ze względu na chęć zachowania dobrego samopoczucia, jakie daje odpowiednia fryzura, wzrosła sprzedaż farb do włosów - podkreśliła Dyrektor ds. współpracy z Sieciami Handlowymi Nielsen Connect w Polsce, Ewa Rybołowicz, w komentarzu objaśniającym wyniki badania.

*Czytaj też: *Tarcza antykryzysowa. Morawiecki: "Mamy już 1,5 mln wniosków"

Dane sprzedażowe dotyczące wartości sprzedaży na podstawie Panelu Handlu Detalicznego Nielsen (suma sieci współpracujących).

d3d83qg

Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Obejrzyj i dowiedz się, jak chronić się przed koronawirusem

d3d83qg

Podziel się opinią

Share
d3d83qg
d3d83qg