Wielkanoc w dobie pandemii zaskoczyła analityków. Polacy rzucili się na farby do włosów

Jak poinformowała firma Nielsen, analiza wartości sprzedaży tegorocznego koszyka wielkanocnego względem roku ubiegłego spadła o 10 proc. Jednak tym, co zaskakuje najbardziej, może być lista produktów, którymi zainteresowanie w danym okresie wzrosło. Na jej czele znajduje się bowiem m.in. farba do włosów.

Wielkanoc w dobie pandemii zaskoczyła analityków. Polacy rzucili się na farby do włosów
Źródło zdjęć: © shutterstock
oprac. JSA

21.04.2020 13:42

Wielkanoc w dobie pandemii zaskoczyła analityków. Polacy rzucili się na farby do włosów

Badanie Nielsena wskazuje, że największy wzrost wartości sprzedaży w Wielkanoc dotyczy: farb do włosów +17 proc., kiełbasy +14 proc., jajka +10 proc. Natomiast kategorie o wysokim spadku wartości sprzedaży to: figurki czekoladowe -35 proc. majonez -14 proc., masło -10 proc.

Również w tym roku tydzień przedświąteczny wyróżnił się pozytywną dynamiką na tle pozostałych tygodni, jednak w porównaniu do ubiegłorocznej Wielkanocy jego wartość spadła o 10 procent. Dwucyfrowe spadki odnotowały kategorie związane z kulinarnym przygotowaniem do świątecznych celebracji. Dużo straciły czekoladowe figurki, których w tym roku nie wkładaliśmy do wielkanocnego koszyka oraz majonez i masło zdecydowanie mniej potrzebne ze względu na brak rodzinnego ucztowania lub po prostu kupione wcześniej na zapas.

Wielkanoc w dobie pandemii zaskoczyła analityków. Polacy rzucili się na farby do włosów

Wzrost wartości sprzedaży odnotowała kiełbasa i jajka, czyli tradycyjne wielkanocne produkty. - Do świąt szykowaliśmy się (Polacy - red.) również pod względem pielęgnacyjnym. We wskazanym okresie, być może również ze względu na chęć zachowania dobrego samopoczucia, jakie daje odpowiednia fryzura, wzrosła sprzedaż farb do włosów - podkreśliła Dyrektor ds. współpracy z Sieciami Handlowymi Nielsen Connect w Polsce, Ewa Rybołowicz, w komentarzu objaśniającym wyniki badania.

Dane sprzedażowe dotyczące wartości sprzedaży na podstawie Panelu Handlu Detalicznego Nielsen (suma sieci współpracujących).

Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Źródło artykułu:money.pl
finansewielkanocwydatki
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)