Wielton otworzył Centrum Badawczo-Rozwojowe, zbudowane kosztem 22 mln zł
Warszawa, 11.02.2016 (ISBnews) - Wielton otworzył Centrum Badawczo-Rozwojowe (CBR) w Wieluniu, będące zapleczem inżynieryjno-naukowym dla tworzenia innowacyjnych rozwiązań technologicznych i wsparcia rozwoju produktów grupy. Inwestycja kosztowała ok. 22 mln zł i przyczyni się do zwiększenia konkurencyjności i efektywności Wieltonu, poinformował prezes Mariusz Golec.
11.02.2016 | aktual.: 11.02.2016 11:08
"Uruchamiamy dziś inwestycję będącą kolejnym krokiem w rewolucji technologicznej w Wieltonie i 'klamrującą' nasze dotychczasowe działania - dwa przejęcia z ubiegłego roku i szerokie wyjście na rynki zagraniczne. Dzięki centrum będziemy mogli projektować nowe innowacyjne rozwiązania i rozwijać portfolio produktów na rynek krajowy i rynki zagraniczne. W tym roku będziemy pracować nad całą rodziną produktową - zarówno nowymi pojazdami, jak i dopracowywać projekty customizowane" - powiedział Golec w rozmowie z ISBnews.
"Centrum daje nam też większą efektywność działania. Dzięki uruchomieniu stacji do całopojazdowego badania naczep i przyczep - jednej z dwóch w Europie - możemy istotnie skrócić okres walidacyjny pojazdu. W ciągu 2 miesięcy możemy zasymulować obserwację eksploatacyjną, która u klienta trwa z reguły 3-5 lat. W ten sposób możemy oferować produkty w pełni przetestowane ze 100% gwarancją najwyższej jakości" - podkreślił prezes.
W CBR projektowane będą innowacyjne środki transportu z segmentu naczep i przyczep. Celem projektu jest podniesienie poziomu technologicznego i bezpieczeństwa produkowanych pojazdów, kompleksowe sprawdzenie nowych rozwiązań konstrukcji produktów na etapie projektowania i prototypowania, a także zwiększanie konkurencyjności oferowanych na rynku naczep i przyczep.
"Inwestycja w ośrodek badawczy to jeden z filarów strategii grupy Wielton opartej na innowacyjności. Dzięki wdrażaniu nowoczesnych produktów dostosowanych do potrzeb klientów, zarząd ma nadzieję na umacnianie przewagi konkurencyjnej grupy Wielton w Europie. Celem spółki jest osiągnięcie pozycji w pierwszej trójce największych europejskich graczy" - przypomniano w komunikacie.
Inwestycja w Centrum Badawczo-Rozwojowe obejmowała budowę dwóch nowych budynków oraz modernizację pomieszczeń w już istniejącym obiekcie na terenie zakładu produkcyjnego Wieltonu w Wieluniu. W wyniku prac powstała nowoczesna hala badań symulacyjnych i prototypowni, budynek biurowy, wyspecjalizowane stanowisko do badań zmęczeniowych i wytrzymałościowych pojazdów naczep i przyczep, stanowisko diagnostyki układów hamulcowych oraz stanowisko diagnostyki konstrukcji pojazdów.
Wielton posiada status centrum badawczo-rozwojowego, co pozwala działać spółce jak jednostce naukowej i finansować prace badawczo-rozwojowe ze środków zewnętrznych, m.in. z funduszy unijnych oraz Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Inwestycja w CBR została zrealizowana przy współpracy Ministerstwa Gospodarki, obecnie Ministerstwa Rozwoju. Wielton otrzymał wsparcie ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Innowacyjna Gospodarka. Wartość inwestycji wyniosła niemal 22 mln zł, z czego ok. 9,5 mln zł pochodzi ze środków unijnych.
W ośrodku badawczym znajduje się unikatowa w skali kraju oraz druga w Europie stacja do całopojazdowego badania naczep i przyczep. Jest wyposażona w wyspecjalizowane stanowiska pomiarowe i testujące ze sprzętem służącym do badań symulacyjnych, materiałowych oraz do diagnostyki konstrukcji pojazdów. Stanowisko to służy sprawdzaniu i testowaniu nowych rozwiązań konstrukcyjnych przyczep i naczep. Dzięki niemu już na etapie projektowania i prototypowania możliwe jest wykluczenie ewentualnych konstrukcyjnych wad ukrytych i wdrażanie do produkcji trwałych i niezawodnych rozwiązań. W praktyce oznacza to wykluczenie ryzyka powstania jakichkolwiek usterek, nawet przy wieloletniej eksploatacji pojazdów.
W Polsce Wielton to największy producent i sprzedawca naczep i przyczep, a także zabudów na samochody ciężarowe, a w Europie jeden z wiodących graczy tego sektora. Spółka zadebiutowała na GPW w 2007 r.
(ISBnews)