Wilbo chce zanotować pozytywny wynik na poziomie netto w 2012 r.

30.08. Warszawa (PAP) - Wilbo oczekuje, że działania restrukturyzacyjne pozwolą mu pokazać w przyszłym roku dodatni wynik netto. W roku 2011 spółka spodziewa się zmniejszenia...

30.08. Warszawa (PAP) - Wilbo oczekuje, że działania restrukturyzacyjne pozwolą mu pokazać w przyszłym roku dodatni wynik netto. W roku 2011 spółka spodziewa się zmniejszenia straty na poziomie jednostkowym - powiedział na konferencji Tomasz Konewka, prezes Wilbo. Program naprawczy firmy obejmuje m.in. rozwój produkcji marek własnych, poszerzenie oferty, redukcję zatrudnienia oraz emisję obligacji.

"Jeśli chodzi o wykazanie zysku na poziomie netto, to naszym celem jest rok 2012. Wynik netto na koniec tego roku, przy pominięciu czynników jednorazowych, ulegnie poprawie. Chodzi o wynik na poziomie jednostkowym, ponieważ po sprzedaży Prorybu nie będzie nas obowiązywała publikacja wyników skonsolidowanych. Jeśli chodzi o jednostkowe przychody, to chcemy utrzymać zeszłoroczny poziom. Przyczynią się do tego podjęte działania naprawcze" - poinformował dziennikarzy Konewka.

Dodał, że w zeszłym roku jednostkowa strata netto Wilbo wyniosła 14,8 mln zł, a jednostkowe przychody wyniosły ok. 160 mln zł.

Wilbo informowało w poniedziałek, że zawarło umowę przedwstępną zbycia 14,2 tys. udziałów spółki zależnej Proryb, o wartości nominalnej 1,00 zł każdy, szwajcarskiemu Insel Holding AG.

Restrukturyzacja Wilbo obejmuje szereg działań w obszarze sprzedaży, kosztów, finansowania oraz wewnętrznej organizacji spółki.

"Chcemy rozwijać produkcję marek własnych. Zakładamy, że począwszy od 2012 r. ich sprzedaż będzie rosła o około 6 mln sztuk konserw rocznie. Jesteśmy teraz obecni w niemal wszystkich sieciach, poza Biedronką i Lidlem, z produktami pod markami +Neptun+ i +Taaka Ryba+. Chcemy wejść do tych sklepów także z markami własnymi" - powiedział prezes.

Wilbo zamierza także poszerzyć swoją ofertę handlową o nowe produkty, które zapewnią spółce przychody o większej rentowności i zmniejszą sezonowość, jaką charakteryzuje się branża rybna. W IV kwartale br. spółka wprowadzi na rynek do 10 nowych indeksów.

"Na pewno zaoferujemy klientom owoce w puszkach pod zupełnie nową marką oraz oliwę z oliwek pod brandem +Neptun+" - podał Konewka.

Spółka zastanawia się również nad wejściem w nowe segmenty rynku.

"Od lat segment konserw rybnych jest stabilny, a odchylenia wynoszą +/- 1 proc. rocznie. Upatrujemy szansę w segmencie HoReCa, czy konfekcji, gdzie już działamy, ale również w nowym dla nas segmencie ryby świeżej. To właśnie te segmenty mają przed sobą perspektywę wzrostu w kolejnych latach" - dodał prezes.

W ramach działań restrukturyzacyjnych Wilbo planuje także zredukować do końca roku zatrudnienie o około 15 proc. Na koniec maja spółka miała 469 pracowników. Pod koniec roku ma ich być 400. Wilbo chce również zamrozić wzrost wynagrodzeń w latach 2012-2013.

Ograniczeniu mają również ulec koszty sprzedaży ze względu na zmniejszenie udzielanych upustów klientom rynku tradycyjnego oraz zredukowanie działań sprzedażowych, które nie są uzależnione od poziomu sprzedaży.

W obszarze finansowania spółka chce przeprowadzić w tym roku emisję obligacji dwuletnich z możliwością wcześniejszego wykupu w kwocie do 12 mln zł.

"Walne Zgromadzenie zdecyduje o emisji 1 września. Odbyłaby się ona wówczas w ciągu najbliższych dwóch miesięcy. Środki zostałyby przeznaczone na finansowanie aktualnej działalności spółki" - poinformował Konewka.

Wilbo prowadzi także negocjacje z bankami odnośnie dofinansowania bieżącej działalności spółki kredytem obrotowym na poziomie ok. 18,3 mln zł do września 2012 r.

Spółka nie wyklucza również sprzedaży części nieruchomości przy ul. Przemysłowej w Gdyni.

"Przymierzamy się do takiej koncepcji, ale nie jest ona przesądzona. Wartość księgowa całej naszej nieruchomości przy ul. Przemysłowej to ok. 20 mln zł. Sprzedaż dotyczyłaby budynku administracyjnego o wartości ok. 10 mln zł" - dodał prezes.

Po I połowie 2011 r. Wilbo zanotował skonsolidowaną stratę netto na poziomie 12,3 mln zł, wobec 717 tys. zł straty w analogicznym okresie roku poprzedniego. Starta z działalności operacyjnej wyniosła 10,7 mln zł w stosunku do 81 tys. zł straty przed rokiem. Przychody spadły rdr do 81,6 mln zł z 84,9 mln zł.

Wpływ na osiągnięte w I półroczu wyniki miały zawiązane dodatkowo rezerwy w kwocie ok. 2,8 mln zł na restrukturyzację, odpisy aktualizujące i likwidację środków trwałych i zapasów. (PAP)

jow/ asa/

Źródło artykułu:PAP
handelżywnośćwilbo sa

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.