Właściciel Biedronki uruchomi wkrótce sieć delikatesów pod nową marką
Warszawa, 17.09.2014 (ISBnews) - Jeronimo Martins Polska, operator sieci Biedronka i Hebe, rozpocznie w najbliższym czasie realizację nowego konceptu sieci delikatesowego pod nową marką, wynika z informacji agencji ISBnews uzyskanych w dwóch niezależnych źródłach.
17.09.2014 14:30
"Jeronimo Martins zdaje sobie sprawę, że wcześniejsze dynamiki Biedronki będą bardzo trudne do osiągnięcia w kolejnych okresach. Nawyki zakupowe Polaków się zmieniają. Dlatego szuka nowego impulsu i takim ma być nowy koncept delikatesowy, który będzie rozwijany na zasadzie 'być jeszcze bliżej klienta'" - powiedziało ISBnews źródło.
Według naszych informacji, projekt ten zakłada powstanie nowego koncept sklepów z nową nazwą i logo.
"Według zamierzeń Biedronki, nowa sieć ma być pozycjonowana podobnie jak Fresh Market" - powiedziało źródło ISBnews.
W nowym formacie mają znaleźć się m.in. bogatsza niż w obecnej sieci "piwniczka" z alkoholami oraz obsługowe stoisko z mięsem, jak dowiedziało się ISBnews.
Wcześniej Jeronimo sygnalizowało, że rozważa wejście w nowy segment handlowy.
Wiosną br. ówczesny dyrektor generalny sieci sklepów Biedronka Tomasz Suchański mówił agencji ISBnews, że sieć Biedronka nie zwolni tempa i będzie nadal dynamicznie się rozwijać. Ewentualne nasycenie Biedronkami w Polsce z pewnością nie nastąpi przez najbliższych kilka lat.
Jak informował wówczas, firma prowadzi też projekt związany z uruchomieniem placówek partnerskich w mniejszych miejscowościach, liczących 2-4 tys. mieszkańców. Podkreślał jednak, że nowe projekty - zarówno placówki partnerskie, jak i mniejsze sklepy - będą jedynie wzmocnieniem i uzupełnieniem naszej ekspansji
Jeromino Martins to portugalska grupa działająca w sektorze FMCG. Grupa jest właścicielem 2500 sklepów Biedronka, 14 centrów dystrybucyjnych oraz ponad 110 placówek sieci aptek i sklepów kosmetycznych hebe. Zatrudnia łącznie ponad 55 000 osób. Jej plany przewidują osiągnięcie 3000 sklepów pod marką Biedronka w 2015 r.
Lesław Kretowicz
(ISBnews)