Właściciele lokali gastronomicznych wykorzystali popularność Pokemon Go, by nakręcić biznes

Właściciele lokali usługowych zaczęli wykorzystywać popularność aplikacji Pokemon Go do zwabiania graczy do swoich punktów. Wszystko za mniej niż 5 zł na godzinę.

Obraz
Źródło zdjęć: © Eastnews | Drew Angerer

Szybkość, z jaką aplikacja Pokemon Go zdobywa popularność jest godna pozazdroszczenia. W ciągu zaledwie kilku dni została zainstalowana na dwukrotnie większej liczbie urządzeń niż Tinder, przy dwa razy większym zaangażowaniu ze strony użytkowników niż Snapchat (dane według Similarweb).

Popularność tę postanowili wykorzystać lokalni biznesmeni - właściciele pizzerii, restauracji, kawiarni itd. Sposób, w jaki tego dokonują, nie jest skomplikowany. Został opisany na popularnym portalu Reddit i można go streścić do dwóch punktów:

  1. Upewnij się, że twój biznes znajduje się blisko „Gymu” lub „PokeStopu”. By grać w „Pokemon Go” trzeba opuścić mieszkanie i wybrać się na spacer w poszukiwaniu stworów. Na mapie znajduje się też wiele punktów, dających graczowi dodatkowe bonusy lub umożliwiających walki o terytorium z innymi zawodnikami. Miejsca takie są naturalnym skupiskiem potencjalnych klientów.
  1. Zarzuć wabik i oglądaj przedstawienie.

Wabiki są dostępne w sklepie gry i podnoszą przez pół godziny szansę znalezienia stwora na danym terenie. Skuteczność takiej strategii potwierdzają użytkownicy Reddita. Zarówno przedsiębiorcy jak i konsumenci.

„Zrobiliśmy to zeszłego wieczoru i w ciągu kilku minut od zarzucenia wabika przyszło 30 osób” - pisze jeden z użytkowników. Potwierdza to inny ukrywający się pod nickiem BjorksQueef: "Mam pizzerię, która jest Pokestopem i wykorzystuję tę sztuczkę przez cały dzień. Przychodzi do mnie mnóstwo dzieciaków i dorosłych (głównie dorosłych), jedzą i piją dopóki wabik nie straci swojej mocy. Robię to w godzinnych odstępach, a o każdym wabiku piszę na FB".

"Kawiarnia blisko teatru zarzuciła wabik, zobaczyłem to z parkingu. Spędziłem tam 20 minut pijąc kawę, więc tak to prawdopodobnie działa" - pisze eerfree.

Ile to kosztuje? Za 100 dol. możemy kupić 14500 Pokecoinów - waluty obowiązującej w grze. Ośmiopak wabików kosztuje 680 Pokecoinów. Uzyskamy więc 21 ośmiopaków, co pozwoli nam na 84 godziny zwiększania ruchu w naszym biznesie. 100 dol. wydane na 84 godziny oznacza koszt 1,19 dol. na godzinę, czyli niecałe 5 zł.

Co trzeba zrobić? Po uruchomieniu aplikacji należy nacisnąć na czerwoną ikonę Pokeballa, następnie przejść do sklepu, w którym wybieramy fioletowe wabiki.

Swoje działania warto wspierać działaniami w social mediach, a najważniejsze by być kreatywnym. Czasem wystarczy, że serwetki w restauracji będą w kolorze drużyny, która przejęła pobliski gym.

Wybrane dla Ciebie

UE inwestuje miliardy w drogi i kolej. Oto czym jest TEN-T
UE inwestuje miliardy w drogi i kolej. Oto czym jest TEN-T
Przelewy w Polsce. Od takiej kwoty bank zawiadomi skarbówkę
Przelewy w Polsce. Od takiej kwoty bank zawiadomi skarbówkę
Aldi zmienia zdanie. Nowe podejście do kas i promocji
Aldi zmienia zdanie. Nowe podejście do kas i promocji
Polskie gruszki nareszcie w marketach. Oto ceny naszych owoców
Polskie gruszki nareszcie w marketach. Oto ceny naszych owoców
Ukraińcy nadal mogą pracować na polskiej wsi. Legalny pobyt wydłużony
Ukraińcy nadal mogą pracować na polskiej wsi. Legalny pobyt wydłużony
Nowa opłata od jutra? Lidl i Biedronka zabierają głos
Nowa opłata od jutra? Lidl i Biedronka zabierają głos
Księża seniorzy żyją w bogactwie? Oto ich emerytury
Księża seniorzy żyją w bogactwie? Oto ich emerytury
Owinęli wokół palca. Oszuści ukradli ponad milion złotych mężczyźnie
Owinęli wokół palca. Oszuści ukradli ponad milion złotych mężczyźnie
Fala zwolnień grupowych w Krakowie. Setki osób mogą stracić pracę
Fala zwolnień grupowych w Krakowie. Setki osób mogą stracić pracę
Kryzys Allegro w internecie. Pracownicy nie zostawiają suchej nitki
Kryzys Allegro w internecie. Pracownicy nie zostawiają suchej nitki
Tryb zimowy w oknach. Wyjaśniamy, jak go ustawić
Tryb zimowy w oknach. Wyjaśniamy, jak go ustawić
Ministra oburzona cenówkami w Biedronce. Mamy komentarz UOKiK
Ministra oburzona cenówkami w Biedronce. Mamy komentarz UOKiK