Właściciele lokali gastronomicznych wykorzystali popularność Pokemon Go, by nakręcić biznes

Właściciele lokali usługowych zaczęli wykorzystywać popularność aplikacji Pokemon Go do zwabiania graczy do swoich punktów. Wszystko za mniej niż 5 zł na godzinę.

Obraz
Źródło zdjęć: © Eastnews | Drew Angerer

Szybkość, z jaką aplikacja Pokemon Go zdobywa popularność jest godna pozazdroszczenia. W ciągu zaledwie kilku dni została zainstalowana na dwukrotnie większej liczbie urządzeń niż Tinder, przy dwa razy większym zaangażowaniu ze strony użytkowników niż Snapchat (dane według Similarweb).

Popularność tę postanowili wykorzystać lokalni biznesmeni - właściciele pizzerii, restauracji, kawiarni itd. Sposób, w jaki tego dokonują, nie jest skomplikowany. Został opisany na popularnym portalu Reddit i można go streścić do dwóch punktów:

  1. Upewnij się, że twój biznes znajduje się blisko „Gymu” lub „PokeStopu”. By grać w „Pokemon Go” trzeba opuścić mieszkanie i wybrać się na spacer w poszukiwaniu stworów. Na mapie znajduje się też wiele punktów, dających graczowi dodatkowe bonusy lub umożliwiających walki o terytorium z innymi zawodnikami. Miejsca takie są naturalnym skupiskiem potencjalnych klientów.
  1. Zarzuć wabik i oglądaj przedstawienie.

Wabiki są dostępne w sklepie gry i podnoszą przez pół godziny szansę znalezienia stwora na danym terenie. Skuteczność takiej strategii potwierdzają użytkownicy Reddita. Zarówno przedsiębiorcy jak i konsumenci.

„Zrobiliśmy to zeszłego wieczoru i w ciągu kilku minut od zarzucenia wabika przyszło 30 osób” - pisze jeden z użytkowników. Potwierdza to inny ukrywający się pod nickiem BjorksQueef: "Mam pizzerię, która jest Pokestopem i wykorzystuję tę sztuczkę przez cały dzień. Przychodzi do mnie mnóstwo dzieciaków i dorosłych (głównie dorosłych), jedzą i piją dopóki wabik nie straci swojej mocy. Robię to w godzinnych odstępach, a o każdym wabiku piszę na FB".

"Kawiarnia blisko teatru zarzuciła wabik, zobaczyłem to z parkingu. Spędziłem tam 20 minut pijąc kawę, więc tak to prawdopodobnie działa" - pisze eerfree.

Ile to kosztuje? Za 100 dol. możemy kupić 14500 Pokecoinów - waluty obowiązującej w grze. Ośmiopak wabików kosztuje 680 Pokecoinów. Uzyskamy więc 21 ośmiopaków, co pozwoli nam na 84 godziny zwiększania ruchu w naszym biznesie. 100 dol. wydane na 84 godziny oznacza koszt 1,19 dol. na godzinę, czyli niecałe 5 zł.

Co trzeba zrobić? Po uruchomieniu aplikacji należy nacisnąć na czerwoną ikonę Pokeballa, następnie przejść do sklepu, w którym wybieramy fioletowe wabiki.

Swoje działania warto wspierać działaniami w social mediach, a najważniejsze by być kreatywnym. Czasem wystarczy, że serwetki w restauracji będą w kolorze drużyny, która przejęła pobliski gym.

Wybrane dla Ciebie

Sprzedawczynie z Gdańska o nocnej prohibicji. To robią klienci
Sprzedawczynie z Gdańska o nocnej prohibicji. To robią klienci
"Czuje się osaczony". Antybohater z US Open podjął drastyczne kroki
"Czuje się osaczony". Antybohater z US Open podjął drastyczne kroki
Najemcy z piekła rodem. To zrobili z mieszkaniem
Najemcy z piekła rodem. To zrobili z mieszkaniem
Nowy trend podbija wesela. Pary płacą za usługę 4 tys. złotych
Nowy trend podbija wesela. Pary płacą za usługę 4 tys. złotych
Skarbówka sprzedała tysiące aut pijanych kierowców. Tyle zarobiła
Skarbówka sprzedała tysiące aut pijanych kierowców. Tyle zarobiła
Podpisali umowy na fotowoltaikę. Zostali z niczym
Podpisali umowy na fotowoltaikę. Zostali z niczym
Nakaz rozbiórki mikrolokali w Krakowie. Deweloper walczy w sądzie
Nakaz rozbiórki mikrolokali w Krakowie. Deweloper walczy w sądzie
Złoty interes w aptekach. NFZ płaci fortunę
Złoty interes w aptekach. NFZ płaci fortunę
Rolnicy mają 5 godzin. Kontrowersyjne ograniczenia na Dolnym Śląsku
Rolnicy mają 5 godzin. Kontrowersyjne ograniczenia na Dolnym Śląsku
Zamówiła telefon za 500 zł, została oszukana. Oto co było w przesyłce
Zamówiła telefon za 500 zł, została oszukana. Oto co było w przesyłce
Zalewa nas kapusta z zagranicy. Niemcy zarobili ponad 16 mln zł
Zalewa nas kapusta z zagranicy. Niemcy zarobili ponad 16 mln zł
To koniec kultowego baru w Gdańsku. Działał prawie 30 lat
To koniec kultowego baru w Gdańsku. Działał prawie 30 lat