Wojna na pakiety telekomunikacyjne. Polacy chętniej łączą internet, telewizję i telefon

Wspólny pakiet telefonii, internetu i płatnej telewizji – dostawcy coraz chętniej namawiają klientów na łącznie takich usług. W 2015 r. było ich blisko 6 mln. W ubiegłym roku mogło przybyć dodatkowe ponad 0,5 mln gospodarstw domowych. Co nam dają łączone pakiety? Klienci otrzymują zniżki na usługi telekomunikacyjne, a operatorzy napędzają swoją sprzedaż.

Wojna na pakiety telekomunikacyjne. Polacy chętniej łączą internet, telewizję i telefon
Źródło zdjęć: © WP.PL | © manaemedia - Fotolia
Mieszko Rozpędowski

29.03.2017 11:13

Wojnę na pakiety opisuje "Rzeczpospolita". Sprzedaż produktów łączonych w niższej cenie pozwala operatorom skuteczniej namawiać klientów do przedłużenia abonamentu i podpisania umowy na kolejne produkty, a to pozwala firmom utrzymać przy sobie klienta i zwiększyć przychody.

- Pakietyzacja jest jednym z najsilniejszych trendów widocznych na rynku mediów i telekomunikacji. Podyktowana jest poszukiwaniem nowych czynników wzrostu biznesu – mówi "Rzeczpospolitej" Olga Zomer, rzeczniczka Grupy Cyfrowy Polsat.

Jak podaje dziennik, w 2016 r. Orange Polska pozyskała 150 tys. abonentów łączonych usług stacjonarnych i komórkowych. W Grupie Cyfrowy Polsat na pakiety zdecydowało się 285 tys. gospodarstw domowych. Wzrost zanotowały także takie firmy jak Netia czy UPC Polska.

Dlaczego Polacy coraz chętniej wybierają łączone usługi? Dzięki połączeniu u jednego operatora kilku pakietów - internetu, telewizji i telefonu – zapłacimy mniej, niż gdybyśmy zdecydowali się podpisywać osobne umowy na każdy z produktów u konkurencji.

Z badań Urzędu Komunikacji Elektronicznej wynika, że najlepiej ocenianym parametrem pakietów telekomunikacyjnych jest wygoda. Kwestia ceny znajduje się dopiero na czwartym miejscu.

Dlaczego wygoda jest dla nas tak ważna? Zdecydowanie łatwiej nam zarządzać kilkoma usługami, jeśli dostarcza nam je jeden operator. Pomaga tutaj m.in. jedna faktura na wszystkie produkty, jeden rachunek na który dokonujemy wpłaty, jedno konto na stronie operatora do zarządzania usługami czy jedna infolinia z biurem obsługi klienta dla wszystkich łączonych usług.

Popularność łączonych pakietów w Polsce cały czas rośnie. Pokazują to dane Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Przełomowy był rok 2015, w którym firmom przybyło ok. 2 mln abonentów. W grudniu 2015 r. było ich 5,9 mln. To dało operatorom szacunkowo 2,94 mld zł. Średni przychód od jednego gospodarstwa domowego wyniósł 41,73 zł.

Najpopularniejszym pakietem W Polsce w 2015 r. był abonament telefoniczny z internetem mobilnym. Skorzystało z niego ponad 41 proc. abonentów. Drugie miejsce zajął pakiet telewizji i internetu stacjonarnego, którego udział w rynku wyniósł 18 proc. Z kolei 12,4 proc. abonentów w 2015 r. skorzystało z telefonu i internetu stacjonarnego z telewizją.

Dane Urzędu Komunikacji Elektronicznej za 2015 r. nie uwzględniały jednak usług płatnej telewizji i telefonii mobilnej, które obecnie cieszą się dużym zainteresowaniem wśród klientów.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (10)