Kolejowy kłopot
W marcu 2011 roku rząd Polski zdecydował, że PKP Cargo ma być sprywatyzowane przy udziale inwestora strategicznego, któremu zostanie zaoferowany większościowy pakiet 50 proc. plus jedna akcja. Wówczas w czerwcu zainteresowanie polską spółką wyraziły Rosyjskie Koleje Żelazne, pisał dziennik "Wiedomosti".
Póki co Rosjanie muszą obejść się smakiem. Krótka lista inwestorów, którzy będą dopuszczeni do due dilligence i dalszych negocjacji w sprawie kupna udziałów przewoźnika, początkowo miała być gotowa jeszcze w 2011 roku, a wciąż jej nie ma.
Jak poinformował w czerwcu 2012 roku Andrzej Massel, wiceminister transportu odpowiedzialny za kolej, prywatyzacja jest potrzebna, ale nie za bezcen. W marcu br. resort szacował, że realny staje się 2013 rok, ale data ta nie jest ostateczna. Kolejarze z Rosji znowu muszą na razie odejść z kwitkiem.