Trwa ładowanie...
d1jrblr

Wpływy reklamowe stacji telewizyjnych wzrosły w styczniu o 25 proc. do 474 mln zł

05.02. Warszawa (PAP) - W styczniu 2010 roku łączne wpływy cennikowe głównych telewizji ze sprzedaży czasu reklamowego wyniosły blisko 474 mln zł i były o 25,1 proc. wyższe od tych...

d1jrblr
d1jrblr

05.02. Warszawa (PAP) - W styczniu 2010 roku łączne wpływy cennikowe głównych telewizji ze sprzedaży czasu reklamowego wyniosły blisko 474 mln zł i były o 25,1 proc. wyższe od tych w styczniu 2009 roku (prawie 379 mln zł) - podał Presserwis na podstawie danych AGB Nielsen Media Research.

Największe przychody reklamowe wypracował w styczniu tego roku TVN, według danych cennikowych było to 140,3 mln zł, czyli o 36,6 proc. więcej niż w styczniu 2009 r.

Drugi był Polsat z przychodami cennikowymi 130,3 mln zł (wzrost o 21,8 proc.).

Wpływy TVP 1 wyniosły 126,3 mln zł (wzrost o 21,8 proc.), a TVP 2 osiągnęły 76,6 mln zł (wzrost o 18,4 proc.).

d1jrblr

Presserwis zaznacza jednak, że jest to wzrost tylko na papierze.

"W rzeczywistości wpływy reklamowe tych stacji były niższe niż rok temu. Najwięcej straciła Telewizja Polska - od 10 do 15 procent, a najmniej TVN" - powiedział Presserwisowi Piotr Piętka, wiceprezes domu mediowego Starcom.

Pytany o spory wzrost TVN w danych cennikowych odpowiada, że stacja podniosła ceny i wygenerowała mniej ratingów.

"Widać przesunięcie budżetów do kanałów tematycznych, które notowały większe wpływy reklamowe" - powiedział Piętka.(PAP)

bas/ asa/

d1jrblr
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1jrblr