Wpływy z reklam "Gazety Wyborczej" spadły w I półroczu o 25,2 proc. rdr
15.7.Warszawa (PAP) - Najwięcej spośród dzienników na reklamach zarobiła w pierwszym półroczu "Gazeta Wyborcza". Wpływy z tego tytułu wyniosły 395,7 mln zł, ale były o...
15.07.2009 | aktual.: 15.07.2009 10:39
15.7.Warszawa (PAP) - Najwięcej spośród dzienników na reklamach zarobiła w pierwszym półroczu "Gazeta Wyborcza". Wpływy z tego tytułu wyniosły 395,7 mln zł, ale były o 25,24 proc. niższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku - podał Presserwis na podstawie Expert Monitora.
Spośród dziesięciu dzienników o największych wpływach reklamowych tylko bezpłatny dziennik "Metro" (należący do Agory) zanotował w pierwszym półroczu wynik lepszy niż przed rokiem.
Na drugim miejscu po "Gazecie Wyborczej" znalazły się dzienniki objęte tytułem "Polska", które zarobiły 144,4 mln zł (spadek o 10,32 proc. rok do roku).
Trzeci był "Fakt", którego wpływy reklamowe wyniosły 91,2 mln zł (spadek o 1,28 proc.).
Kolejne miejsca zajmują: "Rzeczpospolita" z wpływami na poziomie 79,8 mln zł (spadek o 18,89 proc.), "Dziennik", który zarobił 65,9 mln zł (spadek o 40,71 proc.) i "Super Express" z 43,8 mln zł wpływów (spadek o 13,72 proc.).
Wpływy z tytułu reklam bezpłatnego dziennika "Metro" wyniosły 43,6 mln zł (wzrost o 5,21 proc.).
Z kolei bezpłatny dwudnik "Echo Miasta" miał wpływy rzędu 24 mln zł (spadek o 26,22 proc.).
"Gazeta Prawna" zarobiła 21,7 mln zł (spadek o 1,84 proc.), a "Dziennik Polski" 20,1 mln zł (spadek o 3,34 proc.).
Jak poinformował Presserwis, są to dane cennikowe netto, czyli bez uwzględniania udzielanych rabatów i autopromocji. (PAP)
morb/ ana/