Wskaźnik klimatu konsumenckiego wyniósł w VIII -29,1 pkt. wobec -29,2 pkt w VII - TNS Polska
29.08. Warszawa (PAP) - Wskaźnik klimatu konsumenckiego wzrósł w sierpniu do -29,1 pkt. z -29,2 pkt. w lipcu - wynika z badania TNS Consumer Index (dawniej Barometr Nastrojów...
29.08.2013 | aktual.: 29.08.2013 17:23
29.08. Warszawa (PAP) - Wskaźnik klimatu konsumenckiego wzrósł w sierpniu do -29,1 pkt. z -29,2 pkt. w lipcu - wynika z badania TNS Consumer Index (dawniej Barometr Nastrojów Ekonomicznych), przeprowadzonego przez Zespół Badań Społecznych OBOP w TNS Polska.
"Polscy konsumenci nie dostrzegają jednak specjalnych symptomów poprawy i nasz TNS Consumer Index kolejny już miesiąc pozostaje na podobnym, niestety stosunkowo niskim poziomie (choć należy odnotować systematyczną poprawę nastrojów w grupie najbardziej aktywnej zawodowo: 25-39 lat)" - napisano w raporcie.
"Porównując wskaźnik optymizmu z monitoringu mediów ze wskaźnikiem samopoczucia konsumentów, widoczne staje się, że pojedyncze optymistyczne prognozy ekspertów nie mają żadnego odbicia w sytuacji w gospodarstwach domowych. Dopiero gdy prognozy znajdą odzwierciedlenie w portfelach Polaków lub niezależne źródła gromkim chórem obwieszczą lepsze czasy, możemy wreszcie spodziewać się wyraźnej zmiany trendu w nastrojach konsumenckich" - dodano.
Dane szczegółowe:
VIII wobec VII
Stan Gospodarki -43,0 -4,0
Prognoza Gospodarki -29,0 +1,0
Stan Gosp. Domowych -14,0 +1,0
Prognoza Gosp. Domowych -11,0 +1,0
Jak informuje TNS Polska, Wskaźnik klimatu konsumenckiego jest uśrednioną wartością indeksu percepcji sytuacji ekonomicznej kraju oraz indeksu oceny kondycji finansowej gospodarstw domowych. Może przyjmować wartości od -100 do +100. Wskaźnik odnosi się do ogólnego nastroju ekonomicznego konsumentów wynikającego z percepcji ekonomicznej sytuacji kraju oraz kondycji finansowej gospodarstw. Im wyższa (dodatnia) jest wartość wskaźnika tym bardziej pozytywny, optymistyczny jest klimat konsumencki. (PAP)
map/ jtt/