Wskaźnik Koniunktury Konsumenckiej w II spadł mdm o 1,85 pkt. - IBnGR/Carrefour
...
17.02.2014 | aktual.: 17.02.2014 15:53
17.02. Warszawa (PAP) - Barometr Carrefour - Wskaźnik Koniunktury Konsumenckiej spadł w lutym o 1,85 pkt. - wynika z badania IBnGR.
"Wartość Barometru Carrefour - Wskaźnika Koniunktury Konsumenckiej w lutym wyniosła -8,2 punktu (w skali od -100 do +100). W porównaniu z notowaniem z poprzedniego miesiąca, wskazanie Barometru spadło o 1,85 punktu. Był to pierwszy spadek wartości Barometru po trzech kolejnych miesiącach wzrostu. Wartość wskaźnika poniżej zera oznacza, że w dalszym ciągu utrzymuje się niekorzystny stan koniunktury konsumenckiej" - napisano w komunikacie.
Z badania wynika, że na zmianę wartości Barometru Carrefour negatywnie wpływały następujące jego składowe: spadek skłonności konsumentów do zakupów, spadek wartości bieżącego wskaźnika ufności konsumenckiej, pogorszenie ogólnego klimatu koniunktury w handlu, nieznaczny wzrost wskaźnika inflacji oraz spadek nominalnej dynamiki przeciętnych wynagrodzeń brutto w sektorze przedsiębiorstw.
Zmiany składników cząstkowych Barometru Carrefour - Wskaźnika Koniunktury Konsumenckiej i ich wpływ na jego wartość:
Nazwa zmiennej Przyjęty przedział zmienności Aktualna wartość Poprzednia wartość Wpływ na zmianę BKK Skłonność do zakupów [0, 200] 88,5 92,5 -0,79 BWUK [-100, +100] -23,0 -22,7 -0,06 Koniunktura w handlu [-100, +100] -7,5 -2,4 -1,03 Nominalna dynamika kredytów i pożyczek [80, 160] 104,3 104,1 0,05 Realna dynamika sprzedaży detalicznej [80, 140] 105,9 104,2 0,45 Dynamika liczby pracujących [90, 110] 100,7 100,5 0,21 Dynamika cen konsumpcyjnych [100, 105] 100,7 100,6 -0,33 Nominalna dynamika wynagrodzeń [95, 115] 100,7 103,1 -0,35 Łączna zmiana wartości BKK -1,85 Barometr Carrefour - Wskaźnik Koniunktury Konsumenckiej opracowywany jest na zlecenie Carrefour przez Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową z częstotliwością miesięczną. Jego zadaniem jest pomiar aktualnego stanu koniunktury w sektorze handlowym w Polsce.
Jak poinformowano w komunikacie prasowym, Barometr "jest wskaźnikiem równoczesnym (coincident indicator) - pokazuje stan koniunktury na bieżąco, a także standaryzowanym, zmieniającym się w przedziale od -100 do +100". (PAP)
nik/ osz/