Wyborowa Pernod Ricard celuje w zwiększanie wartościowych udziałów rynkowych
Warszawa, 14.10.2015 (ISBnews) - Wyborowa Pernod Ricard stawia sobie za cel zwiększanie wartościowych udziałów rynkowych w każdej z oferowanych kategorii alkoholi. Zwiększanie sprzedaży w segmencie wódki w tempie dwucyfrowym jest ambitne, ale wykonalne w dłuższej perspektywie czasu. Firma chce "utrzymywać permanentną aktywność" we wprowadzaniu nowości do swojego portfolio produktów, poinformował ISBnews prezes Wyborowa Pernod Ricard Eric Benoist.
14.10.2015 | aktual.: 14.10.2015 10:38
"Stawiamy sobie za cel zwiększanie wartościowego udziału rynkowego w każdej z kategorii alkoholi, w której jesteśmy obecni. Oczywiście, nie jest to cel krótkoterminowy. Rynek, na którym działamy jest duży i bardzo konkurencyjny, mierzymy się chociażby z takimi tendencjami, jak presja cenowa, czy walka o wolumen. Na tym tle nasza strategia koncentrująca się na jakości produktów, innowacjach i premiumizacji portfolio ma tworzyć wartość marek w oczach klienta i budować jego lojalność, przy jednoczesnym podejmowaniu odpowiedzialności za tworzenie odpowiednich okoliczności do konsumpcji alkoholu" - powiedział ISBnews Benoist.
"W efekcie wzrost wartościowy sprzedaży w tempie dwucyfrowym w kategorii wódki to cel bardzo ambitny, ale możliwy do osiągnięcia w dłuższej perspektywie czasu. W innych kategoriach, takich jak whisky, czy szampan, dynamika dwu- czy w przypadku mniejszych kategorii nawet trzycyfrowa jest czymś bardziej realistycznym" - dodał prezes Wyborowa Pernod Ricard.
W tym roku portfolio firmy wzbogaciło się o wódkę Ostoya i lifting butelki oraz dwie limitowane odsłony flagowego produktu Wyborowej, a także o 3 wina Jacob's Creek stworzone specjalnie na potrzeby polskiego rynku.
"Mogę powiedzieć, że będziemy utrzymywać permanentną aktywność jeśli chodzi o wprowadzanie nowych produktów na rynek. Kolejnych nowości w segmencie wódki, czy whisky można się spodziewać już w kolejnych miesiącach. Będziemy również intensyfikować obecność marki Ostoya, która ma bardzo duży potencjał. Sprzyjają nam trendy w konsumpcji alkoholi w Polsce - Polacy lubią testować nowe trunki" - wskazał Benoist.
Podkreślił, że klienci muszą liczyć się z tym, iż wysoka jakość wymaga odpowiedniej ceny. "W segmencie whisky klienci są bardziej przekonani do tej zależności niż w kategorii wódki, ale pracujemy nad edukacyjną stroną naszego biznesu i nad tworzeniem odpowiednich okazji do konsumpcji" - stwierdził prezes Wyborowej Pernod Ricard.
Polska część koncernu pozostaje ponadto aktywna na rynkach międzynarodowych, umacniając pozytywny wizerunek polskich wódek i tłumacząc, które z nich spełniają kryteria definicji "Polska Wódka". "To jest nasza ambicja i będziemy nadal rozwijać eksport na zdecydowaną większość rynków grupy, a szczególnie USA, Amerykę Łacińską, Zachodnią Europę. Pamiętamy również o Azji, ale jest to rynek pełen wyzwań" - wskazał Benoist.
Wyborowa Pernod Ricard w połowie roku zakończyła inwestycje w swoim zakładzie w Zielonej Górze. "Nowa platforma oznacza dla nas jeszcze efektywniejszą logistykę, zarówno własnych, jak i importowanych produktów. Dzięki tym inwestycjom jesteśmy gotowi do nadchodzącego szczytu sezonu, którym są Święta. Mamy również potencjał do rozbudowy, jeśli zajdzie taka potrzeba. Obecnie przewidujemy jedynie standardowe inwestycje związane z nieustannym usprawnianiem ciągu produkcji" - wskazał prezes firmy.
W ramach kampanii edukacyjnej związanej z promocją oznaczenia "Polska Wódka", trwają prace nad budową pierwszego na świecie Muzeum Polskiej Wódki.
"Muzeum będzie zlokalizowane w Koneserze na warszawskiej Pradze w jednym z historycznych budynków tego kompleksu. Prace rozpoczynają się już wkrótce. Muzeum będzie miało charakter otwarty również dla marek spoza naszego portfolio, ale zgodnych z definicją 'Polska Wódka' Otwarcie planujemy na lato 2017" - podsumował Benoist.
Pernod Ricard Polska to spółka dystrybucyjna zajmująca się marketingiem oraz sprzedażą wszystkich marek grupy, które obecne są w Polsce. W ofercie znajdują się alkohole mocne oraz wina i szampany.
Sebastian Gawłowski
(ISBnews)