Trwa ładowanie...
d1sjb9z

Wydatki na reklamę online wzrosły o 15,7% r/r do 1,45 mld zł w I półroczu

Warszawa, 19.10.2015 (ISBnews) - Wydatki na reklamę online w Polsce wzrosły o 15,7% do 1,45 mld zł po pierwszym półroczu 2015 roku, wynika z badania AdEx, realizowanego przez PwC na zlecenie Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, podał związek.

Share
d1sjb9z

"Wartość komunikacji cyfrowej wyniosła tym samym 1,45 mld zł, co oznacza dodatkowe 196 mln zł w porównaniu do analogicznego okresu w roku wcześniejszym" - czytamy w komunikacie IAB Polska.

W I poł. 2015 roku dynamika wartości reklamy cyfrowej utrzymała dwucyfrowy indeks wzrostu, a nawet zwiększyła tempo rozwojowe odnotowane w I kwartale. Jeśli trend ten utrzyma się w kolejnych miesiącach, rok 2015 może zakończyć się rekordową wartością 3 mld zł, podkreślono w materiale.

"Ranking poszczególnych formatów w torcie reklamowym online wciąż pozostaje bez zmian, jednak należy podkreślić dalszy wzrost znaczenia reklamy graficznej, która wzrosła o 26% i zwiększyła swój udział o prawie 4 punkty procentowe" - czytamy dalej.

d1sjb9z

Z badania wynika, że pozostałe formaty także zanotowały wzrosty, oprócz e-mail marketingu, który wyhamował, zmniejszając swą wartość o około 5 mln zł. Dwucyfrowy wzrost zanotował marketing w wyszukiwarkach (+11%), zaś ogłoszenia zanotowały indeks na poziomie 8%.

Najwięcej na reklamę online wydały branże: motoryzacja (19% udziału), finanse (11%) i ex aequo nieruchomości oraz handel (9%). Największą dynamikę wzrostu odnotowały ?napoje i alkohole" oraz ?media, książki, CD i DVD".

IAB AdEx jest cyklicznym badaniem służącym do mierzenia wydatków na reklamę internetową. Projekt realizuje IAB Polska wspólnie z PwC od 2007 roku.

(ISBnews)

d1sjb9z

Podziel się opinią

Share
d1sjb9z
d1sjb9z