10. Somersby
Tak naprawdę to nie piwo, a jedynie napój piwny. Na dodatek na innych rynkach Somersby jest cydrem. Ponieważ jednak polskie prawo zakazuje reklamy cydrów, więc trzeba było pokombinować. Grupie Carlsberg zmiana receptury Somersby wyszła finansowo na dobre. W trzy lata od pojawienia się na rynku jest to obecnie jedno z najpopularniejszych piw smakowych, które zabiera jednocześnie część cydrowego tortu.
Nikt nie ukrywa, że to efekt reklamy. Tylko na początku tego roku w Somersby wpakowano ponad 4 mln zł. Mniej wydaje na promocję cała branża napojów izotonicznych, a aby wykupić czas antenowy, potrzeba sprzedać ponad milion puszek. A to i tak niewiele. W zeszłym roku w okresie styczeń-kwiecień Carlsberg przeznaczył ponad 10 mln zł na promocję Somersby.
Wydatki reklamowe: 4 269 292 zł
Ile to puszek piwa: 1,07 mln