3. Tatra
Jeszcze w zeszłym roku na reklamę Tatry Grupa Żywiec wydała... 16 tys. zł. Początek 2015 to jednak marketingowa ofensywa.
- Marka Tatra od 2009 r. jest sponsorem Górskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego i ten fakt komunikowany jest w 15-sekundowym spocie sponsorskim, który został zrealizowany w autentycznych sytuacjach, pokazując prawdziwych ratowników GOPR - przypomina Tomasz Sowa z domu mediowego Value Media.
W sumie za cenę reklam wykupionych dla Tatry można byłoby mieć ponad 4 mln jej butelek (to piwo ekonomiczne, więc przyjęliśmy cenę na poziomie 2,50 zł). Trzeba pamiętać, że ta marka należy do najlepiej sprzedających się w kraju. Kilka lat temu była nawet numerem jeden z 15 proc. udziałem w rynku.
Wydatki reklamowe: *10 311 329 zł
*Ile to puszek piwa: 4 mln 124 tys.