Żabka będzie miała nową konkurencję. Znana sieć wchodzi do gry
Sieć Lewiatan chce uszczknąć coś dla siebie z rynku niewielkich sklepów, w których robi się szybkie zakupy, a do tego można dostać coś ciepłego do jedzenia i picia. Będzie więc uruchamiać nowe placówki pod szyldem Lewiatan w chwilę. Projekt ma wystartować już niedługo.
Pierwszy sklep spod szyldu Lewiatan w chwilę ma zostać otwarty jeszcze w pierwszym kwartale tego roku - podaje portal Wiadomości Handlowe. Taką nazwę dostaną placówki z kategorii convenience, czyli wygodnych, niewielkich sklepów z najpotrzebniejszymi produktami.
Lewiatan chce otwierać mniejsze sklepy
- To koncept sklepu mniejszego, w formacie, który poza typowymi misjami zakupowymi często odpowiada na specyficzne oczekiwania konsumentów dokonujących szybkich zakupów po drodze czy też przy okazji. Obserwujemy zapotrzebowanie na tego typu koncept - powiedział serwisowi prezes Lewiatan Holding Robert Pękas.
Lewiatan złożył wniosek o rejestrację znaku towarowego "Lewiatan w chwilę" 7 lutego - podaje portal dlahandlu.pl. Zgodnie z klasyfikacją obejmuje on m.in. usługi sprzedaży detalicznej i hurtowej, w tym sprzedaży za pośrednictwem internetu, a także usługi w zakresie żywności i napojów na wynos czy usługi w zakresie sprzedaży posiłków na wynos.
"Inflacja zerwała się z łańcucha". Grozi nam 10 proc.
Nowe logo ma co do zasady pojawić się przy sklepach, które mają mniej niż 100 metrów kwadratowych powierzchni. Dotyczy to zarówno placówek, które dopiero powstaną, jak i tych już działających.
Będzie konkurencja dla Żabki
Plan Lewiatana oznacza, że wyrośnie konkurencja takim sieciom jak Żabka, Carrefour Express, Stokrotka Express, 1minute czy Spar Express. Zgodnie z deklaracjami Lewiatana z jego strony internetowej, jest to trzecia co do wielkości siecią handlowa w Polsce i największa polska sieć franczyzowa. Sieć liczy ponad 3,2 tys. placówek handlowych prowadzonych przez 2,1 tys. niezależnych przedsiębiorców.
Z kolei Żabka - najsilniejszy gracz w kategorii sklepów convenience - ma już 8 tys. placówek prowadzonych przez ponad 6 tys. franczyzobiorców.