Żabka testuje nową usługę. Woda za 15 groszy
Żabka testuje nową usługę. W wybranych sklepach można skorzystać z refillomatów. Dzięki tym urządzeniom tanio i ekologicznie można uzupełnić swoją własną butelkę wybraną wodą. Za pół litra dolewki trzeba zapłacić 15 groszy.
Żabka wdraża nową usługę — refillomaty, umożliwiające klientom dolewanie wody do wielorazowych butelek. Testy tych urządzeń rozpoczęto w kilku sklepach Żabki na terenie Polski - pisze dlahandlu.pl.
Refillomaty oferują wodę w czterech wariantach: schłodzoną, niegazowaną, lekko gazowaną oraz gazowaną. Koszt dolania 0,5 litra wody wynosi zaledwie 15 groszy. Aby skorzystać z tej usługi, klient musi przynieść swoją wielorazową butelkę, zakupić dolewkę wody przy kasie, a następnie napełnić butelkę przy specjalnym dyspenserze.
Biuro prasowe Żabki podkreśla, że wprowadzenie refillomatów jest częścią szerszej strategii sieci, mającej na celu promowanie używania wielorazowych opakowań. Jest to krok w stronę zrównoważonego rozwoju, który wspiera ekologię i oferuje klientom wygodną oraz tanią alternatywę dla wody butelkowanej, zaznaczają przedstawiciele sieci w odpowiedzi dla portalu dlahandlu.pl.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Polacy dokupują na potęgę. "Przebiło już się do świadomości"
Testy mają na celu ocenę, jak nowa usługa sprawdzi się w praktyce i czy zostanie wprowadzona na stałe w szerszej skali. Refillomaty to także odpowiedź Żabki na zmieniające się potrzeby rynku oraz oczekiwania konsumentów, którzy dążą do zrównoważonego stylu życia. To rozwiązanie wpisuje się w globalne trendy walki z plastikiem jednorazowego użytku, promując codzienne proekologiczne zachowania – czytamy na portalu.
Nie tylko woda
Podobne rozwiązania funkcjonują w sklepach nad Wisłą od pewnego czasu. Ale nie zawsze dotyczą wody. Sieć drogerii Super-Pharm w wybranych sklepach uruchomiła dwa lata temu, o czym pisał money.pl, automaty, które uzupełniały np. szampony. Podobne automaty działają w różnych miastach, w wybranych marketach, takich jak Auchan, czy nawet Castorama.