Orlen, czyli "orzeł" i "energia"
W miejsce CPN pojawiły się stacje Orlen. Skąd ta decyzja? Jak przypomina na swoich stronach sieć - w maju 1998 roku Rada Ministrów podjęła decyzję o utworzeniu narodowego koncernu naftowego z połączenia Centrali Produktów Naftowych CPN S.A. i Petrochemii Płock S.A.
Tak właśnie powstał Polski Koncern Naftowy, który potrzebował nowej marki. Spośród ponad 1000 propozycji władze firmy wybrały właśnie Orlen, czyli połączenie słów "orzeł" i "energia".
Skąd pomysł na logo? "Do konkursu na symbol firmy zaproszono najwybitniejszych polskich artystów grafików. Jury najwyżej oceniło pracę prof. Henryka Chylińskiego, autora m.in. znaków fundacji Teraz Polska i Polskiego Radia" - przypomina Orlen. Spójny wizerunek firma pokazała podczas sprzedaży akcji na GPW.