Zakupy "na kreskę" w Żabce? Wiadomo, jaki byłby limit
Sieć Żabka ma rozważać umożliwienie klientom zakupów "na kreskę" - twierdzi serwis Cashless.pl. Oznacza to, że można byłoby zrobić zakupy, nie mając pieniędzy na koncie.
03.12.2024 | aktual.: 03.12.2024 13:40
Jak informuje serwis cashless.pl, Żabka analizuje możliwość wprowadzenia na rynek nowej usługi finansowej. Niepotwierdzone informacje serwisu wskazują, że mowa jest potencjalnie o karcie płatniczej z limitem kredytowym do 1000 zł.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Karta miałaby funkcjonować na zasadach zbliżeniowych i aktywna byłaby nie tylko w sklepach tej sieci, ale na wszystkich terminalach. Działałaby podobnie, jak karty kredytowe wydane przez banki. Usługa miałaby być zintegrowana z aplikacją mobilną Żappka.
Jak podaje cashless.pl, aktualnie mają trwać poszukiwania instytucji, które chciałaby uczestniczyć w projekcie jako pożyczkodawca. W przesłanym redakcji WP Finansów oświadczeniu Żabka wskazuje jednak, że obecnie "nie jest wdrażana usługa karty z limitem kredytowym", a opisane przez Cashless informacje są niepotwierdzone i nie pochodzą od firmy.
"Pracując nad rozwojem wygodnych rozwiązań dla klientów analizujemy wiele możliwości, w tym również kartę. Obecnie jest jednak za wcześnie, abyśmy mogli przekazać szczegóły na temat ewentualnego wprowadzenia tego typu usługi w naszej sieci" – poinformowało serwis biuro prasowe Żabki.
Konto bankowe otwarte w Żabce
Wprowadzenie nowej karty z limitem kredytowym nie byłoby pierwszym zetknięciem Żabki z usługami w obszarze finansowym. Jak informował serwis money.pl, w ubiegłym roku Żabka podjęła współpracę z bankiem BNP Paribas. Celem było ułatwienie klientom otwierania kont oraz lepsze dotarcie do nich z dopasowaną ofertą zakupową.
Podczas trwania rocznej współpracy, w kanałach komunikacyjnych sieci Żabka pojawiały się komunikaty o wspólnej akcji z bankiem, m.in. plakaty ze specjalnym kodem QR ułatwiającym ściągnięcie aplikacji GOmobile i założenie konta.
– To pierwsza na polskim rynku współpraca banku i sieci handlowej na tak dużą skalę. Bezprecedensowe są również możliwości, jakie wspólnie zaoferujemy – każda osoba może wejść do sklepu Żabka wyłącznie ze swoim smartfonem i wyjść z niego jako Klient Banku BNP Paribas, ciesząc się całą gamą dodatkowych benefitów. Nie musi chodzić do placówki, szukać rozwiązań w Internecie, ani czekać na kuriera z umową – mówił Tomasz Dymowski, Tribe Leader Omnichannel for Retail w Banku BNP Paribas.