Zakupy "na kreskę" w Żabce? Wiadomo, jaki byłby limit
Sieć Żabka ma rozważać umożliwienie klientom zakupów "na kreskę" - twierdzi serwis Cashless.pl. Oznacza to, że można byłoby zrobić zakupy, nie mając pieniędzy na koncie. Firma jednak twierdzi, że obecnie nie wdraża takiego rozwiązania.
Jak informuje serwis cashless.pl, Żabka analizuje możliwość wprowadzenia na rynek nowej usługi finansowej. Niepotwierdzone informacje serwisu wskazują, że mowa jest potencjalnie o karcie płatniczej z limitem kredytowym do 1000 zł.
W przesłanym redakcji WP Finansów oświadczeniu Żabka wskazuje jednak, że obecnie "nie jest wdrażana usługa karty z limitem kredytowym", a opisane przez Cashless informacje są niepotwierdzone i nie pochodzą od firmy.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Ceny jak 10 lat temu. Tak się kończy wojna dyskontów
Według doniesień Cashless, taka karta mogłaby funkcjonować na zasadach zbliżeniowych i aktywna mogłaby być nie tylko w sklepach tej sieci. Działałaby podobnie, jak karty kredytowe wydane przez banki. Usługa mogłaby być zintegrowana z aplikacją mobilną Żappka.
"Pracując nad rozwojem wygodnych rozwiązań dla klientów analizujemy wiele możliwości, w tym również kartę. Obecnie jest jednak za wcześnie, abyśmy mogli przekazać szczegóły na temat ewentualnego wprowadzenia tego typu usługi w naszej sieci" – poinformowało serwis biuro prasowe Żabki w odpowiedzi na pytania Cashless.
Konto bankowe otwarte w Żabce
Wprowadzenie nowej karty z limitem kredytowym nie byłoby pierwszym zetknięciem Żabki z usługami w obszarze finansowym. Jak informował serwis money.pl, w ubiegłym roku Żabka podjęła współpracę z bankiem BNP Paribas. Celem było ułatwienie klientom otwierania kont oraz lepsze dotarcie do nich z dopasowaną ofertą zakupową.
Podczas trwania rocznej współpracy, w kanałach komunikacyjnych sieci Żabka pojawiały się komunikaty o wspólnej akcji z bankiem, m.in. plakaty ze specjalnym kodem QR ułatwiającym ściągnięcie aplikacji GOmobile i założenie konta.
– To pierwsza na polskim rynku współpraca banku i sieci handlowej na tak dużą skalę. Bezprecedensowe są również możliwości, jakie wspólnie zaoferujemy – każda osoba może wejść do sklepu Żabka wyłącznie ze swoim smartfonem i wyjść z niego jako Klient Banku BNP Paribas, ciesząc się całą gamą dodatkowych benefitów. Nie musi chodzić do placówki, szukać rozwiązań w Internecie, ani czekać na kuriera z umową – mówił Tomasz Dymowski, Tribe Leader Omnichannel for Retail w Banku BNP Paribas.