Załoga Autosanu wróciła do pięciodniowego tygodnia pracy
Załoga firmy Autosan z Sanoka (Podkarpackie), producenta m.in. autobusów, wróciła do pięciodniowego tygodnia pracy. Skrócony o jeden dzień czas pracy obowiązywał od listopada ubiegłego roku.
13.05.2010 | aktual.: 13.05.2010 12:20
Załoga firmy Autosan z Sanoka, producenta m.in. autobusów, wróciła do pięciodniowego tygodnia pracy. Skrócony o jeden dzień czas pracy obowiązywał od listopada ubiegłego roku.
Jak poinformował PAP prezes zarządu firmy Adam Smoleń, w miarę potrzeb załoga pracowała przez pięć dni również w okresie skróconego czasu pracy.
- Teraz wróciliśmy na stałe do normalnego wymiaru pracy. Ograniczenia spowodowane były kryzysem na rynkach światowych, co wpłynęło na mniejsze zamówienia na nasze wyroby. Nie bez wpływu na naszą kondycję miała również sytuacja na krajowym rynku motoryzacyjnym - dodał Smoleń.
Zaznaczył, że trudną sytuację w Autosanie udało się przezwyciężyć nie tylko poprzez skrócenie czasu pracy, ale również dzięki intensywnej promocji, a także wprowadzeniu do produkcji nowych wyrobów i udoskonalaniu modeli pojazdów już produkowanych.
Niedawno Autosan sprzedał pierwszy autobus na rynek islandzki i - jak zapowiada Smoleń - jest to dopiero początek zamówień na tamtejszy rynek. Firma rozpoczęła także produkcję nowego modelu autobusu o nazwie A12.12C Eurolider; już znalazł on nabywców w Polsce i Szwecji.
- Mamy nadzieję, że ten rok będzie o wiele lepszy niż miniony, planujemy m.in. wprowadzić do produkcji kolejne nowe modele autobusów - powiedział Smoleń.
Autosan jest jedną z najstarszych fabryk w Polsce; początek jej istnienia sięga 1832 roku. Obecnie - oprócz autobusów - zakład produkuje dla wojska, m.in. szczelne kabiny elektromagnetycznie. Od 2001 r. projektuje i produkuje elementy pojazdów szynowych, zwłaszcza nadwozia szynobusów i tramwajów. W tym zakresie współpracuje m.in. z PESA Bydgoszcz, NEWAG z Nowego Sącza oraz z Poznańskimi Zakładami Naprawczymi Taboru Kolejowego. W spółce pracuje ok. 900 osób.