Założone w strategii na lata '11‑'14 przychody i EBITDA Sfinksa nieaktualne
01.05. Warszawa (PAP) - Planowane w strategii na lata 2011-2014 wyniki spółki Sfinks są nieaktualne w związku ze zmianą przyjętych w strategii założeń, a zwłaszcza dotyczących...
01.05.2011 | aktual.: 02.05.2011 07:08
01.05. Warszawa (PAP) - Planowane w strategii na lata 2011-2014 wyniki spółki Sfinks są nieaktualne w związku ze zmianą przyjętych w strategii założeń, a zwłaszcza dotyczących restrukturyzacji zadłużenia bankowego - podał Sfinks w komunikacie. Spółka podała jednocześnie, że wytyczone w strategii kierunki rozwoju firmy pozostają aktualne.
"W związku z ww. czynnikami nieaktualne stają się podane w strategii z kwietnia 2010 r. założenia co do osiągnięcia niektórych wyników ekonomiczno-finansowych, tj. zakładana wysokość skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży oraz EBITDA, zaprezentowane w odniesieniu do roku 2011 i 2014" - podano w komunikacie spółki.
Firma, w strategii z kwietnia 2010 roku, planowała w 2011 roku skonsolidowane przychody na poziomie 250 mln zł, a w 2014 powyżej 450 mln zł. EBITDA w 2011 r. miała wynieść 12 mln zł, a w 2014 r. powyżej 45 mln zł.
Sfinks w sobotnim komunikacie podał, że przyjęte w strategii kierunki rozwoju nie zmieniły się.
"Jednocześnie zarząd informuje, że kierunki rozwoju wytyczone w strategii opublikowanej w kwietniu 2010 r. nie ulegają zmianie. Celem strategii Sfinks Polska S.A. jest zbudowanie międzynarodowej sieci restauracji w oparciu o silne, rozpoznawalne marki gastronomiczne działające w modelu franczyzowym w Polsce i masterfranczyzowym za granicą" - napisano w komunikacie.
Strategia Sfinksa zakładała wzrost liczby restauracji z powyżej 150 w 2011 r. do powyżej 290 w 2014 r. oraz rozwój sieci restauracji pełnowymiarowych w segmencie casual dining przy zapewnieniu rentowności poszczególnych placówek, zwiększenie sprzedaży sieci restauracji pełnowymiarowych dzięki wprowadzeniu nowych kanałów dystrybucji (wynos posiłków, dowóz dań do biur i domów oraz usługi cateringu), uruchomienie konceptów restauracyjnych typu express i wejście w segment fast casual dining oraz rozwój sieci za granicą poprzez sprzedaż masterfranczyzy własnych konceptów gastronomicznych.
W sobotnim komunikacie podano, że w I kwartale tego roku spółka kontynuowała, dzięki pozyskaniu finansowania pomostowego od Sylwestra Cacka, rozwój sieci restauracji pełnowymiarowych w segmencie casual dining. W pierwszym kwartale 2011 r. spółka uruchomiła cztery nowe restauracje, a w kolejnych czterech lokalizacjach trwa proces inwestycyjny.
Ponadto uruchomiono nowe koncepty restauracyjne typu express i rozpoczęto działalność w segmencie fast casual dining. Pierwsze dwa punkty pilotażowe zostały uruchomione w pierwszym kwartale 2011 r., w kolejnych trzech trwają prace wykończeniowe i przygotowanie do otwarcia.
Sfinks kontynuował także działania w obszarze dostosowania posiadanych konceptów gastronomicznych do wymogów rynków zagranicznych i sprzedaży masterfranczyzy.
Spółka zamierza w tym roku uruchamiać restauracje pełnowymiarowe i punkty typu express w kraju. (PAP).
jtt/