Trwa ładowanie...

Zapadła ważna decyzja ws. największej inwestycji w Polsce

Można rozpocząć prace przy budowie stacji metra Dworzec Wileński. W piątek wojewoda mazowiecki Jacek Kozłowski podpisał decyzję o pozwoleniu na budowę. Ma ona rygor natychmiastowej wykonalności - poinformowała rzeczniczka wojewody Ivetta Biały.

Zapadła ważna decyzja ws. największej inwestycji w PolsceŹródło: AMC Chołdzyński/Metro Warszawskie
den3lgt
den3lgt

Decyzja obejmuje m.in. przebudowę sieci uzbrojenia terenu w rejonie skrzyżowania Al. Solidarności z ul. Targową. Projekt zakłada budowę stacji wraz wyposażeniem oraz infrastruktury związanej z pracami nad II linią metra: torów, urządzeń telekomunikacyjnych, trakcyjnych i sterowania ruchem kolejowym.

Jak powiedziała Biały, wojewoda czeka jeszcze na uzupełnienie dokumentacji przez inwestora, jeśli chodzi o część kolejową stacji Stadion. 26 maja Kozłowski wydał pozwolenie na budowę stacji metra Świętokrzyska, a 13 maja - stacji Rondo ONZ. Miasto ma już także pozwolenia na budowę stacji Rondo Daszyńskiego, Nowy Świat i Powiśle.

Harmonogram budowy centralnego odcinka II linii podziemnej kolejki, który ratusz przedstawił w grudniu 2009 r., przewidywał rozpoczęcie drążenia tuneli na początku tego roku. Do tego czasu miały być gotowe wykopy na krańcowych stacjach - Rondo Daszyńskiego i Dworzec Wileński. Miasto planuje zmiany w harmonogramie; są one konieczne m.in. ze względu na mistrzostwa Euro 2012, podczas których Praga nie może być rozkopana. W umowie na budowę metra miasto zastrzegło, że skrzyżowanie ul. Targowej i Al. Solidarności podczas mistrzostw będzie przejezdne.

Wiceprezydent Warszawy Jacek Wojciechowicz i prezes Metra Warszawskiego Jerzy Lejk zapewniali w połowie maja, że mimo planowanych zmian w harmonogramie, ostateczny termin ukończenia budowy II linii podziemnej kolejki nie został zmieniony i nadal jest to październik 2013 r. Tarcze, które wydrążą tunele metra, rozpoczną prace prawdopodobnie jesienią.

den3lgt

Umowę na projekt i budowę centralnego odcinka II linii metra ratusz podpisał z włosko-turecko-polskim konsorcjum Astaldi, Gulermak i PBDiM Mińsk Mazowiecki w październiku 2009 r. Odcinek ten ma mieć siedem stacji na odcinku długości 6,1 km i połączyć lewo i prawobrzeżną Warszawę. Koszt inwestycji to 4,17 mld zł.

W związku z budową II linii metra od soboty zamknięta będzie ul. Sokola między Wybrzeżem Szczecińskim a Zamojskiego, a ruch na ul. Grzybowskiej zostanie ograniczony. Od 11 i 12 czerwca wyłączony z ruchu zostanie ciąg ulic: Prosta i Świętokrzyska od Ronda Daszyńskiego do ul. Jasnej. Utrudnienia mają potrwać wiele miesięcy.

den3lgt
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
den3lgt