Zarządca parkingów ma zwrócić środki. UOKiK po stronie poszkodowanych kierowców

Do UOKiK trafiły liczne skargi na działania spółki WEIP, która zarządza parkingami przy centrach handlowych w całym kraju. Prezes urzędu nakazał firmie zwrócić środki za niesłusznie wydane wezwania do zapłaty.

UOKiK dopatrzył się błędów w działaniach zarządcy parkingówUOKiK dopatrzył się błędów w działaniach zarządcy parkingów
Źródło zdjęć: © East News | Wojciech Strozyk

Firma WEIP, która zarządza parkingami przy galeriach handlowych w wielu zakątkach kraju, działała bezwzględnie. Spółka nie uznawała reklamacji, błędnie informowała o sposobach ich składania, a także straszyła klientów, że poniosą koszty windykacyjne i egzekucyjne.

Jak podaje portal dlahandlu.pl, do UOKiK dotarło wiele skarg w tej sprawie. Firma WEIP w końcu się doigrała.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Rektor jednej z najlepszych uczelni biznesowych na świecie - prof.Grzegorz Mazurek: Biznes Klasa #22

Bilet spadł za wycieraczkę? Kara gwarantowana

Analiza UOKiK i sygnały od konsumentów wskazują, że spółka WEIP nakładała kary nawet wtedy, gdy klient udowodnił w reklamacji, że w momencie nałożenia opłaty dodatkowej posiadał ważny bilet parkingowy.

Często zdarzało się bowiem, że kierowca nie zdążył umieścić go za szybą pojazdu. Firma WEIP wlepiała kary również wtedy, gdy kwitek z parkomatu spadł za wycieraczkę.

Zarządca parkingów otrzymał tysiące skarg rocznie, ale większość odrzucał - w ocenie UOKiK bardzo często robił to bezpodstawnie. Dodatkowo firma wprowadzała klientów w błąd, informując, że mogą złożyć reklamację wyłącznie przez formularz online lub listem.

Firma WEIP ma zwrócić niesłusznie pobrane środki

W związku z licznymi nieprawidłowościami prezes UOKiK Tomasz Chróstny nakazał WEIP zwrot niesłusznie pobranych opłat od klientów, którzy otrzymali wezwanie do zapłaty mimo posiadania ważnego biletu parkingowego.

Zarządca parkingów ma poinformować klientów o możliwości zwrotu środków oraz zmianie procedury reklamacyjnej. Osoby uprawnione do zwrotu środków zostaną poinformowane indywidualnie.

Parkingi grozy przed Biedronką i Lidlem

Jednak klienci skarżą się nie tylko na parkingi zarządzane przez firmę WEIP. Jak już pisaliśmy w WP, kierowcy mają wątpliwości co do praktyk na parkingach przy sklepach takich jak Biedronka czy Lidl.

Przez pierwsze 60 lub 90 minut postój jest bezpłatny, jednak pod warunkiem, że klient pobrał bilet parkingowy i umieścił go za przednią szybą. Jeśli tego nie zrobi, zarządca parkingu nalicza opłatę w wysokości 90 zł albo 150 zł.

Dlatego też klienci skarżą się na wysokie mandaty za niepobranie biletu na parkingach. "Statystyka skarg, jakie wpływają do nas od konsumentów w związku z wątpliwymi praktykami operatorów nie pozostawia wątpliwości - obserwujemy stałą tendencję wzrostową" - czytamy w komunikacie biura prasowego UOKiK. Instytucja zapewniła, że zbada tę sprawę.

Źródło artykułu: WP Finanse
Wybrane dla Ciebie
O tych pracowników biją się firmy. Płacą 30 tys. zł miesięcznie
O tych pracowników biją się firmy. Płacą 30 tys. zł miesięcznie
Ikea uruchamia cyfrowy second hand. Oto co można kupić za 10 zł
Ikea uruchamia cyfrowy second hand. Oto co można kupić za 10 zł
Ten sklep znał każdy Polak. Sieć z elektroniką znika z Europy
Ten sklep znał każdy Polak. Sieć z elektroniką znika z Europy
"Powstała moda na te znicze". Ludzie wydają po kilkaset złotych
"Powstała moda na te znicze". Ludzie wydają po kilkaset złotych
Uwaga przy jesiennych porządkach. Kary mogą sięgać 5 tys. zł
Uwaga przy jesiennych porządkach. Kary mogą sięgać 5 tys. zł
Najnowsza atrakcja w turystycznym raju Polaków. Znamy ceny biletów
Najnowsza atrakcja w turystycznym raju Polaków. Znamy ceny biletów
To on wygrał Konkurs Chopinowski. Taką nagrodę zgarnął
To on wygrał Konkurs Chopinowski. Taką nagrodę zgarnął
To oni podbijają polski rynek pracy. Zastępują Ukraińców
To oni podbijają polski rynek pracy. Zastępują Ukraińców
To koniec rodzinnej piekarni. Działali na rynku ponad 40 lat
To koniec rodzinnej piekarni. Działali na rynku ponad 40 lat
Trwa demontaż na Mazurach. Zmiany od nowego miesiąca
Trwa demontaż na Mazurach. Zmiany od nowego miesiąca
Kasjerka ofiarą mobbingu. Jest wyrok. Biedronka ma zapłacić 30 tys. zł
Kasjerka ofiarą mobbingu. Jest wyrok. Biedronka ma zapłacić 30 tys. zł
Przekręt na sześć cyfr w fabryce mięsa. Dyrektor usłyszał wyrok
Przekręt na sześć cyfr w fabryce mięsa. Dyrektor usłyszał wyrok