Zatrudnianie urzędników po staremu
Instytucje publiczne nie będą musiały informować urzędów pracy o wolnych etatach. Zapis, który nakładał na nie taki obowiązek został wycofany z przyjętego we wtorek projektu ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy
07.11.2013 | aktual.: 08.11.2013 10:36
Instytucje publiczne nie będą musiały informować urzędów pracy o wolnych etatach. Zapis, który nakładał na nie taki obowiązek został wycofany z przyjętego we wtorek projektu ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy – informuje „Rzeczpospolita”.
Jak się okazuje skreślone przepisy mają trafić do „oddzielnej regulacji”. Nie jest jednak jasne, kto miałby pracować nad regulacjami, ani kiedy projekt będzie przygotowany.
Polecamy: Zakaz pedałowania do urzędu
Ministerstwo pracy chciało wprowadzić nowe przepisy po tym, jak kilka miesięcy temu Najwyższa izba Kontroli ogłosiła, że z 4,2 tys. urzędników zatrudnionych w kontrolowanych samorządach, prawie połowę otrzymało pracę bez konkursu.
Ministrowie twierdzą, że zapis nie był z nimi konsultowany, więc nie będą popierali takiego projektu.
JK,WP.PL