ZenithOptimedia podtrzymał prognozę wzrostu rynku reklamy o 2,4% w br.
Warszawa, 16.09.2015 (ISBnews) - Wartość wydatków reklamowych netto zwiększy się w Polsce w tym roku o 2,4% do 6,7 mld zł, prognozuje dom mediowy ZenithOptimedia Group.
16.09.2015 10:18
"ZenithOptimedia utrzymuje na niezmienionym poziomie opublikowaną w czerwcu prognozę wzrostu polskiego rynku reklamowego i dynamiki wydatków reklamowych w poszczególnych mediach. Łączna wartość wydatków reklamowych netto będzie o 2,4% wyższa w porównaniu z ubiegłym rokiem, a na koniec roku wyniesie 6,703 mld zł" - czytamy w komunikacie.
Według analityków ZenithOptimedia, wydatki na reklamę telewizyjną wzrosną w tym roku o 2,6%, a na na reklamę online wzrosną o 10,7%.
W tym roku, jak podaje dom mediowy, wydatki na reklamę w magazynach spadną o 15%, a na reklamę w dziennikach o 19,6%. Budżety na reklamę w radiu będą wyższe od ubiegłorocznych o 3,2%, wzrost o 1,1% odnotuje także segment reklamy kinowej. Nieznacznie niższe niż w 2014, bo zaledwie o 0,7%, będą tegoroczne nakłady na outdoor.
(ISBnews)