Trwa ładowanie...
d3d3s8i
żywność
10-03-2010 12:45

Znaczny wzrost sprzedaży płatków zbożowych

Wartość rynku płatków śniadaniowych w 2009 r. w Polsce sięga 700 mln zł, co oznacza wzrost o 12 proc. w stosunku do 2008 r. Najszybciej rośnie sprzedaż musli.

d3d3s8i
d3d3s8i

W ubiegłym roku wydatki Polaków na płatki zbożowe zwiększyły się o niemal 12 proc., wynika z danych firmy badawczej Nielsen. Klienci kupili ich 48 mln kg, o 7 proc. więcej niż w 2008 r.

- Duży wpływ na wzrost sprzedaży tych produktów ma m.in. coraz szybsze tempo życia polskich konsumentów, którzy szukają łatwych w przygotowaniu dań - komentuje Dorota Liszka, rzecznik prasowy Maspeksu. Lubella z grupy Maspeksu jest wiceliderem polskiego rynku płatków śniadaniowych, do którego zaliczane są płatki gotowe do spożycia oraz musli.

Statystyczny Polak zjada ponad kilogram płatków rocznie, niemal dwa razy mniej niż Niemiec i prawie sześć razy mniej niż przeciętny mieszkaniec Wielkiej Brytanii. - Biorąc pod uwagę trendy np. z rynku niemieckiego, zakładamy, że popyt na śniadaniowe przetwory zbożowe będzie zwiększał się dynamicznie także w Polsce – komentuje Marian Owerko, prezes Bakallandu.

Bakalland rozpoczął sprzedaż musli w październiku 2009 r. Do zakończenia przyszłego roku obrotowego, czyli do 30 czerwca 2011 r., Bakalland chciałby zdobyć 5 proc. udziałów w segmencie musli w ujęciu wartościowym.

d3d3s8i

Według analityków Euromonitor International to właśnie musli będzie tą kategorią rynku płatków zbożowych, na którą popyt będzie rósł najszybciej. Z ich wyliczeń wynika, że łączna sprzedaż płatków będzie się zwiększać w Polsce w najbliższych latach średnio o 5 proc. rocznie. Z danych firmy badawczej Nielsen wynika, że w 2009 r. wartość segmentu musli zbliżyła się w naszym kraju do 100 mln zł i była o niemal 26 proc. wyższa niż rok wcześniej. Trzecie miejsce na polskim rynku musli należy do FoodCare i jej marki Fitella. Liderem segmentu musli w Polsce jest Sante. Liderem rynku płatków jest natomiast Cereal Partners Poland Toruń – Pacific, w połowie należący do koncernu Nestle.

(IP)

d3d3s8i
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3d3s8i