Znana marka kosmetyczna ogłasza bankructwo w kolejnym kraju. Działa też w Polsce
Sieć kosmetyczna The Body Shop ogłosiła upadłość w Holandii. Marka już wcześniej zaczęła zwijać żagle i zniknęła z Wielkiej Brytanii. Firma, która wielokrotnie zmieniała właściciela, działa też na polskim rynku.
07.11.2024 06:54
Decyzja sądu rejonowego w sprawie The Body Shop zapadła we wtorek (5 listopada). Portal nltimes.nl donosi, że sklepy w Holandii pozostaną na razie otwarte, a syndyk masy upadłościowej zbada, czy istnieją możliwości ich ponownego uruchomienia.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
The Body Shop bankrutem w Holandii
Placówki The Body Shop w Holandii na razie pozostaną otwarte, ale z komunikatu na Facebooku wynika, że klienci nie mogą już realizować bonów upominkowych. Strona internetowa marki jest nieaktywna od kilku miesięcy, co firma tłumaczyła pracami konserwacyjnymi.
The Body Shop posiada w Holandii 27 placówek i zatrudnia około 100 osób.
Pierwsze doniesienia o problemach marki dotyczyły Wielkiej Brytanii. To właśnie tam sieć zamknęła 75 swoich sklepów i zwolniła ponad 700 pracowników. Po przejęciu przez firmę inwestycyjną Auréa, należącą do Mike’a Jatanii (jednego z najbogatszych przedsiębiorców w Wielkiej Brytanii i Azji) wznowiła działalność w ograniczonej liczbie sklepów. Po restrukturyzacji firma stanęła na nogi m.in. we Francji i Niemczech.
Działalność zakończył też amerykański oddział The Body Shop, a do likwidacji mają pójść też 33 sklepy w Kanadzie. Mówiło się również o bankructwie w Belgii. The Body Shop posiada 15 sklepów w Polsce i obecnie nie ma informacji o planach ich likwidacji.
Firma założona przez aktywistkę
Marka The Body Shop została założona w 1976 r. w Brighton w Anglii przez Anitę Roddick, działaczkę na rzecz praw człowieka i ochrony środowiska. W 2006 r. sprzedała sieć francuskiemu gigantowi kosmetycznemu L'Oréal. Zmarła rok później.
Pod skrzydłami międzynarodowego koncernu marka zaczęła tracić swoją tożsamość. Portal dlahandlu.pl podaje, że również kolejny właściciel (brazylijska grupa Natura & Co) nie zdołał poprawić sytuacji, w wyniku czego w 2023 r. firma została sprzedana niemieckiemu inwestorowi Aurelius (za około 266 mln dolarów), który wkrótce sam popadł w kłopoty finansowe.
"Czas zmienić narrację wokół tej potężnej marki, która jest kochana na całym świecie. Z optymizmem patrzę w przyszłość i z niecierpliwością czekam na to, co możemy razem osiągnąć" - deklarował na LinkedInie Charles Denton, który kieruje The Body Shop.
Do 2023 r. sieć posiadała ponad 2500 punktów sprzedaży detalicznej w ponad 80 krajach, a jej produkty były dostępne online na ponad 60 rynkach.
W ofercie firmy są kosmetyki do pielęgnacji ciała, włosów i makijażu, a także zapachy. Marka deklaruje, że towary nigdy nie były testowane na zwierzętach.