Zysk netto Grupy Orbis wzrósł r/r do 75,80 mln zł w III kw. 2015 r.
Warszawa, 29.10.2015 (ISBnews) - Grupa Orbis odnotowała 75,80 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2015 r. wobec 39,88 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
29.10.2015 | aktual.: 29.10.2015 08:53
Zysk operacyjny wyniósł 95,33 mln zł (z uwzględnieniem 9,95 mln zł wyniku na sprzedaży nieruchomości) wobec 48,20 mln zł zysku rok wcześniej.
EBITDA operacyjna wyniosła 120,13 mln zł wobec 74 mln zł rok wcześniej.
"W III kwartale 2015 r. w całej grupie odnotowaliśmy solidny wzrost wyników operacyjnych, czego potwierdzeniem jest wzrost wskaźnika RevPAR (przychody na jeden dostępny pokój) o 11% do 179,0 zł. Wynik ten - widoczny we wszystkich państwach regionu - został osiągnięty dzięki wzrostowi średniej ceny za pokój (ARR) o 2,3% oraz wskaźnika frekwencji o 6,5 p.p. do poziomu 82%. Wzrost wskaźnika RevPAR był znacznie wyższy w hotelach kategorii średniej i wyższej (12,5%) niż w hotelach ekonomicznych, gdzie wyniósł 7,8%. W trzecim kwartale osiągnęliśmy również bardzo satysfakcjonujący wzrost skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży netto do poziomu 363 mln zł oraz wskaźnika EBITDAR o 9,9% (do poziomu 146 mln zł)" - czytamy w komentarzu zarządu.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 362,90 mln zł w III kw. 2015 r. wobec 204,16 mln zł rok wcześniej.
W okresie I-III kw. 2015 r. spółka miała 129,07 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 66,17 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 954,53 mln zł w porównaniu z 530,94 mln zł rok wcześniej.
EBITDA operacyjna po I-III kw. 2015 r. wyniosła 263,25 mln zł wobec 160,2 mln zł rok wcześniej.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w okresie I-III kw. 2015 r. wyniósł 87,42 mln zł wobec 70,44 mln zł zysku rok wcześniej.
Hotele grupy Orbis działają pod markami należącymi do Accor: Sofitel, Novotel, Mercure, ibis, ibis budget i ibis Styles, a także pod polską marką Orbis Hotels, oferując usługi w standardach od pięciu do jednej gwiazdki. W 2014 r. spółka odnotowała 708 mln zł skonsolidowanych przychodów.
(ISBnews)