Zysk netto LPP wyniósł w IV kw. '10 r. 90,4 mln zł, sprzedaż LFL wzrosła o 1,7 proc. (opis)

23.02. Warszawa (PAP) - Zysk netto grupy LPP w IV kwartale 2010 roku wzrósł do 90,4 mln zł z 81,9 mln zł rok wcześniej - podała spółka w raporcie kwartalnym. Wynik okazał się być...

23.02.2011 | aktual.: 23.02.2011 07:23

23.02. Warszawa (PAP) - Zysk netto grupy LPP w IV kwartale 2010 roku wzrósł do 90,4 mln zł z 81,9 mln zł rok wcześniej - podała spółka w raporcie kwartalnym. Wynik okazał się być zgodny z konsensusem rynkowym zakładającym zysk na poziomie 91,4 mln zł.

Zysk operacyjny w IV kwartale wyniósł 117,08 mln zł wobec 123,06 mln zł przed rokiem i był nieznacznie niższy od oczekiwań analityków spodziewających się 120,1 mln zł EBIT.

Przychody grupy wzrosły w IV kwartale do 630,4 mln zł z 544,2 mln zł w IV kwartale 21009 roku. Konsensus zakładał przychody na poziomie 617,1 mln zł.

Po wyłączeniu działalności zaniechanej dotyczącej marek Henderson i Esotiq zysk netto grupy w IV kwartale wyniósł 90,4 mln zł, zysk netto z działalności kontynuowanej 94,2 mln zł, EBIT 119,3, a przychody 596,1 mln zł.

LPP podało, że wzrost zysku netto w IV kwartale 2010 roku o 10 proc. rdr był możliwy dzięki kontynuacji polityki bardzo ścisłej kontroli kosztów. Średnia wartość powierzchni funkcjonujących sklepów była w tym kwartale większa o 15 proc. rdr a suma kosztów sprzedaży i ogólnych wzrosła o 13 proc. Wzrost zysku netto wspomogła też korzystna wartość różnic kursowych.

"Niestety, w IV kwartale 2010 roku widoczny był niewielki spadek zysku operacyjnego co spowodowane było w głównej mierze zmniejszeniem marży brutto na sprzedaży wynikającym z mniej korzystnych cen zakupu sprzedanych towarów (gorsza relacja PLN/USD). Jednorazowym zdarzeniem (choć o znikomym wpływie na wynik) była rezygnacja z prowadzenia sprzedaży bielizny marek Henderson i Esotiq. Transakcje polegające na sprzedaży towarów i środków trwałych oraz wyposażenia związanego z tym fragmentem działalności LPP zewnętrznemu podmiotowi zaniżyły wynik netto okresu (bez tych transakcji zysk netto wyniósłby ok. 92 mln zł)" - napisano w raporcie spółki.

LPP podało, że przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych wzrosły w IV kwartale o 1,7 proc. (z pominięciem zmian kursów walut lokalnych w krajach, gdzie działająspółki GK LPP). Był to pierwszy kwartalny wzrost sprzedaży w sklepach porównywalnych od początku 2009 roku.

Powierzchnia sieci sklepów wzrosła o 14,7 tys. m kw.

Narastająco po czterech kwartałach 2010 grupa LPP wypracowała 140,2 mln zł zysku netto wobec 104,6 mln zł przed rokiem. Zysk operacyjny wzrósł do 202,1 mln zł z 181,3 mln zł w analogicznym okresie 2009 roku, a przychody wzrosły do 2,08 mld zł z 2 mld zł w 2009 roku. (PAP)

pel/

Źródło artykułu:PAP
zysklpphandel
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)