Zysk netto Mirbudu zmniejszył się r/r do 10,73 mln zł w I poł. 2015 r.
Warszawa, 25.08.2015 (ISBnews) - Mirbud odnotował 10,73 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I poł. 2015 r. wobec 12,13 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 20,13 mln zł wobec 23,91 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 306,37 mln zł w I poł. 2015 r. wobec 501,28 mln zł rok wcześniej.
"Spadek przychodów zanotowany w I półroczu 2015 r. wynikał przede wszystkim z niższych niż w roku ubiegłym przychodów z segmentu robót inżynieryjno-drogowych (spadek o ponad 220 mln zł). W ubiegłym roku grupa kapitałowa w I kwartale prowadziła intensywne prace związane z dokończeniem budowy autostrady A1 na odcinku Kowal-Toruń. Natomiast w omawianym okresie roku bieżącego grupa nie realizowała tak rozległych prac w sektorze drogowym. Obecnie realizowane kontrakty drogowe: budowa obwodnicy Inowrocławia i odcinka drogi ekspresowej S-3 znajdują się we wstępnej fazie realizacji (m.in. przygotowanie zaplecza budowy, wytyczanie i budowa dróg technologicznych oraz projektowanie poszczególnych etapów prac). Wartość przychodów z tego segmentu będzie ulegała znacznemu zwiększaniu z kwartału na kwartał" - czytamy w komunikacie.
Prezes i główny akcjonariusz Mirbudu Jerzy Mirgos podkreśla, że osiągnięte przychody i rentowność są zgodne z założonymi wcześniej planami.
"Jestem bardzo zadowolony z rentowności sektora deweloperskiego, osiągniętego przez naszą spółkę zależną JHM Development. Spółka wprowadziła także do oferty sprzedaży około 600 mieszkań z nowych inwestycji w Koninie, Rumi i Katowicach. Jestem przekonany, że pozwoli to JHM Development na osiągnięcie znacznego wzrostu w latach 2016-2017. Jeśli chodzi o sektor drogowy, to w II półroczu wygenerujemy znaczący wzrost przychodów z tego segmentu dzięki postępowi prac na budowie obwodnicy Inowrocławia oraz odcinka trasy S3. W tym roku przychody z tego sektora powinny wynieść około 250 mln zł. Biorąc pod uwagę podpisane umowy i złożone oferty z najniższą ceną w najbliższych 3-4 latach możemy realizować projekty drogowe o wartości ponad 1,5 mld zł. A liczymy na kolejne zlecenia"- powiedział Mirgos, cytowany w komunikacie.
Dodał, że grupa wzmacnia także pozycję w zakresie realizacji budynków kubaturowych, czego efektem było podpisanie umowy na realizację fabryki dla Hoop Polska. "Jestem przekonany, że jesteśmy w stanie przez najbliższe 2-3 lata generować przychody na podobnym poziomie przy wstającej rentowności. Dywersyfikacja sprzedaży zapewni nam stabilny wzrost" - podsumował prezes.
Rentowność sprzedaży grupy w tym okresie uległa podwyższeniu o 3,48 pkt proc r/r, co wynikało głównie z obniżenia się poziomu przychodów ze sprzedaży na niskomarżowych robotach inżynieryjno-drogowych, podwyższenia rentowności na realizowanych robotach inżynieryjno-drogowych o 10%, oraz działalności deweloperskiej o 5,76%, wskazano również.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2015 r. wyniósł 5,53 mln zł wobec 4,94 mln zł zysku rok wcześniej.
Mirbud S.A. działa przede wszystkim jako generalny wykonawca lub generalny realizator we wszystkich segmentach budownictwa. Od 2008 r. spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie.
(ISBnews)