Trwa ładowanie...
d3nfrhr
14-05-2014 09:06

Zysk netto Multimedia zmniejszył się r/r do 12,60 mln zł w I kw. 2014 r.

Warszawa, 14.05.2014 (ISBnews) - Multimedia Polska odnotowały 12,60 mln zł skonsolidowanego zysku netto w I kw. 2014 r. wobec 14,40 mln zł zysku rok wcześniej, podała...

d3nfrhr
d3nfrhr

Warszawa, 14.05.2014 (ISBnews) - Multimedia Polska odnotowały 12,60 mln zł skonsolidowanego zysku netto w I kw. 2014 r. wobec 14,40 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Zysk EBITDA wyniósł 91,40 mln zł wobec 91,00 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 175,70 mln zł w I kw. 2014 r. wobec 176,90 mln zł rok wcześniej.

"Spadek był spowodowany przede wszystkim niższymi przychodami z segmentów telewizji analogowej i telefonii, przy jednoczesnym wzroście przychodów z segmentu szerokopasmowego dostępu do internetu oraz telewizji cyfrowej. Niższe przychody są w dużej mierze konsekwencją niekorzystnych zmian w otoczeniu rynkowym - cyfryzacji telewizji naziemnej i substytucji telefonii stacjonarnej na rzecz mobilnej" - czytamy w komunikacie.

d3nfrhr

Struktura przychodów z poszczególnych segmentów pozostaje stabilna. W I kw. 2014 r. przychody z segmentu telewizji stanowiły 49,4% (+0,1 pkt proc. r/r), z internetu 31,2% (+1,4 pkt proc. r/r), z telefonii 15,4% (-1,5 pkt proc. r/r), pozostałe źródła stanowiły 4,0% (+0,1 pkt proc. r/r).

Liczba dostarczonych usług (RGU) na koniec I kw. 2014 r. wyniosła 1,56 mln, czyli o 23,5 tys. więcej w porównaniu z końcem 2013 r.

Spółka odnotowała dalszą migrację klientów z telewizji analogowej do telewizji cyfrowej. nastąpił nieznaczny spadek przychodów z segmentu telewizji o 0,5% w ujęciu rocznym, ale wzrost kwartał do kwartału o 0,1%, do 86,8 mln zł

W segmencie szerokopasmowego dostępu do internetu w I kw. 2014 r. przychody wyniosły 54,8 mln zł (wzrost o 3,8% r/r oraz o 1,8% kw/kw), a liczba RGU osiągnęła 513 tys.

d3nfrhr

"Początek roku był obiecujący dla Grupy Multimedia. Pierwszy kwartał był drugim z kolei, w którym obserwowaliśmy lekki wzrost przychodów. Potwierdza to odwrócenie się niekorzystnych trendów obserwowanych w pierwszych 9 miesiącach 2013 r. związanych z cyfryzacją telewizji naziemnej. Ważnymi wydarzeniami w pierwszym kwartale były: uruchomienie usługi telefonii mobilnej, monitoringu domowego, a w kwietniu 2014 r. również pilotażowej sprzedaży energii elektrycznej. Nowe usługi systematycznie zyskują na popularności wśród naszych klientów" - powiedział prezes spółki Andrzej Rogowski, cytowany w komunikacie.

Na koniec I kw. 2014 r., Grupa Multimedia Polska świadczyła usługi na rzecz 827,5 tys. abonentów (826,0 tys. abonentów na koniec 2013 r.), z których 298,4 tys. (293,1 tys. na koniec 2013 r.) korzystało z dwóch usług, a 128,5 tys. (126,8 tys. na koniec 2013 r.) z trzech usług. Łącznie Multimedia dostarczały swoim klientom 1,56 mln usług, czyli ponad 23,5 tys. więcej niż na koniec 2013 r. Wzrost RGU związany był z przejęciem spółki Teletronik w grudniu 2013 r., wprowadzeniem nowych usług telefonii mobilnej w modelu MVNO, a także ze wzrostem organicznym biznesu.

Wskaźnik liczby usług na jednego abonenta wyniósł 1,88, co oznacza wzrost w ujęciu rok do roku (1,87 w I kw. 2013 r.) i kwartał do kwartału (1,86 w IV kw. 2013 r.).

Średni miesięczny przychód (ARPU) na jednego abonenta wyniósł w I kw. 2014 r. 68,30 zł wobec 68,74 zł przed rokiem i 68,12 w IV kw. 2013 r.

Multimedia Polska to jeden z wiodących na polskim rynku operatorów kablowych dostarczający usługi telewizji, szerokopasmowego dostępu do internetu oraz telefonii stacjonarnej i mobilnej.

(ISBnews)

d3nfrhr
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3nfrhr