Zysk netto Orange Polska zmniejszył się r/r do 171,00 mln zł w I kw. 2015 r.

Warszawa, 27.04.2015 (ISBnews) - Orange Polska odnotowało 171,00 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2015 r. wobec 271,00 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Zysk operacyjny wyniósł 246,00 mln zł wobec 391,00 mln zł zysku rok wcześniej.

Skorygowana EBITDA w tym okresie wyniosła z kolei 960 mln zł wobec 947 mln zł rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 2930,00 mln zł w I kw. 2015 r. wobec 2995,00 mln zł rok wcześniej.

Organiczne przepływy pieniężne wyniosły w I kw. 2015 roku 152 mln zł wobec 157 mln zł rok wcześniej.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w okresie I kw. 2015 r. wyniósł 195,00 mln zł wobec 329,00 mln zł zysku rok wcześniej.

?W I kw. nadal był widoczny znaczący popyt rynkowy na szybki stacjonarny i mobilny dostęp do Internetu, co utwierdza nas w przekonaniu co do planów dalszej rozbudowy sieci. W segmencie usług abonamentowych nadal generowaliśmy solidny przyrost bazy klientów, o 5% r/r, mimo że ze względu na dużą konkurencję na rynku liczba przyłączeń netto była niższa niż w poprzednim kwartale. Pomimo to, w zakresie przenoszenia numerów komórkowych utrzymaliśmy drugą pozycję na rynku. Nasza baza klientów szybkiego internetu (VHBB) podwoiła się w skali roku, lecz niepokoi nas utrata klientów technologii ADSL. W II kw. podejmiemy szereg działań komercyjnych w tym zakresie" - powiedział prezes Orange Polska Bruno Duthoit, cytowany w raporcie spółki.

Zaznaczył, że w ciągu ostatnich kilku lat grupa obserwuje zmiany w zachowaniu i potrzebach klientów, wynikające z postępującej cyfryzacji codziennego życia.

"Naszą odpowiedzią jest odświeżenie marki Orange, by lepiej wsłuchiwać się i odpowiadać na te nowe oczekiwania. Towarzyszy temu zmiana komunikacji zewnętrznej oraz, co ważniejsze, wymierne zmiany w zakresie sprzedaży i obsługi klientów we wszystkich kanałach. Poprawi to postrzeganie Orange, zwiększy świadomość tej marki, polepszy kontakt klientów z firmą, a w efekcie przełoży się na lepsze wyniki w zakresie marketingu i sprzedaży" - dodał prezes Orange Polska.

Orange Polska (dawniej TPSA i PTK Centertel) to wiodący dostawca usług telekomunikacyjnych w Polsce. Orange dostarcza m.in. usługi telefonii stacjonarnej, dostępu do internetu, telewizję oraz usługi transmisji głosu przez internet (VoIP), a także świadczy usługi telefonii komórkowej, w tym usługi trzeciej generacji w standardzie UMTS oraz usługi oparte na technologii CDMA.

(ISBnews)

Źródło artykułu:ISBnews
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)