Trwa ładowanie...

Biedronka traci w oczach klientów. Wszystko przez zmianę wizerunku

Polacy tęsknią za Biedronką, która sprzedawała produkty prosto z palet i lokowała swoje sklepy w tzw. blaszakach. Sieć należąca do Jeronimo Martins staje się coraz bardziej luksusowa, przez co przestaje być postrzegana jako atrakcyjna dla wieloletnich klientów.

Biedronka traci w oczach klientów. Wszystko przez zmianę wizerunkuŹródło: Shutterstock.com
d1pjss3
d1pjss3

Badanie OC&C Strategy Consultants, do którego dotarła "Gazeta Wyborcza" wskazuje, że Biedronka zajmuje 18. miejsce w rankingu najlepiej ocenianych przez Polaków sieci handlowych. To spadek sieci o dziewięć pozycji w zaledwie rok.

Zdaniem autorów raportu to efekt swoistej zmiany wizerunku, na który postawiła spółka Jeronimo Martins. W Warszawie jakiś czas temu powstał sklep, w którym np. serwowane jest klientom świeże mięso. To spory przeskok - dotychczas bowiem Biedronka handlowała wyłącznie mięsem paczkowanym. Ponadto w punkcie tym można zjeść ciepły posiłek, czy napić się kawy z dedykowanej kawiarni.

Otwarty w listopadzie 2019 roku sklep ma być przykładem dla kolejnych punktów w dużych miastach w Polsce. Tymczasem wieloletni klienci tęsknią za Biedronką, która sprzedawała prosto z palet, wyróżniając się na tle innych sklepów. Stąd też ma się brać taki spadek sieci w rankingu OC&C.

Zobacz też: Wielki test kaw rozpuszczalnych. Marki własne dyskontów vs popularni producenci

Zdaniem "GW", miejsce taniego dyskontu, które zwalnia Biedronka na polskim rynku, może zająć ktoś inny. Szczególnie, że mamy do czynienia ze spowolnieniem gospodarczym i konsumenci w Polsce wydają coraz mniej. A to właśnie na tym opierała się nasza gospodarka w ostatnich latach.

d1pjss3

Tymczasem Lidl, jeden z głównych konkurentów Biedronki, jest coraz cieplej postrzegany przez Polaków. W ostatnim rankingu najpopularniejszych sieci handlowych zajął czwarte miejsce i poprawił swój wynik o dwie pozycje rok do roku.

Zwróciliśmy się o komentarz do biura prasowego Biedronki. Biuro prasowe sieci podkreśliło w odpowiedzi, że zgodnie z wynikami badania firmy OC&C Strategy Consultants, na które powołuje się "GW" w publikacji, sieć Biedronka nadal okazuje się najtańszą spośród wszystkich sieci spożywczych.

d1pjss3

Jednocześnie, jak wskazuje "Wyborcza", spadek oceny wizerunku sieci, nie wpływa na sprzedaż Biedronki. W 2019 roku zatrzymała się ona na poziomie 12,6 mld euro (ok. 53 mld złotych). To wzrost o 7,9 proc. w porównaniu z wynikiem z 2018 roku.

Oprócz Lidla, w pierwszej piątce znalazły się: Empik (spadek na piąte miejsce z trzeciego), Allegro (awans na trzecie z czwartego), Nike (spadek z pierwszego na drugie) i Rossmann (awans z drugiego na pierwsze).

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

d1pjss3
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1pjss3