Trwa ładowanie...
handel
19-02-2009 08:00

Handlowcy nie lubią usługi cash back

Sieci sklepów podchodzą niechętnie do cash back, usługi, dzięki której można wypłacać niewielkie kwoty (do 200 zł) w kasie przy okazji płacenia kartą za zakupy. Została ona wprowadzona w Polsce w 2006 r.

Handlowcy nie lubią usługi cash backŹródło: POLSKA Gazeta Opolska, fot: Maciej Jeziorek
dkzbnon
dkzbnon

Usługi cash back nie planuje Tesco. _ Skupiamy się na innych usługach _ - podkreśla rzecznik Tesco. _ Nasze sklepy są czynne całą dobę, a na ich terenie mamy bankomaty. _

O cash back nie myślą też mali handlowcy. _ Moje obroty są niewielkie _ - mówi Stanisław Zagórny, właściciel niewielkiego sklepu spożywczego na łódzkim Janowie. _ Wprowadziłem płatność kartą i na tym koniec nowinek. Obok jest bankomat i tam można wypłacić pieniądze. _

_ Wygląda na to, że handlowcom w Polsce nie zależy na klientach _ - dziwi się Marzena Kołodziejska z Łodzi, która ostatnie dwa lata spędziła w Anglii. _ Na stacjach benzynowych, w supermarketach, nawet w sklepach osiedlowych - niemal wszędzie mogłam tam wypłacać pieniądze przy regulowaniu rachunku kartą _ - wspomina łodzianka. _ Można było pobrać 200 funtów. Często z tego korzystałam. Szok, że w Polsce cash back dopiero raczkuje. _

W lutym cash back umożliwiła firma Komfort, właściciel sieci 120 sklepów z wykładzinami. W kasie można w nich wypłacić 200 zł. _ Z usługi mogą korzystać posiadacze wszystkich typów kart - paskowych i czipowych, niezależnie od wielkości zakupu opłaconego kartą _ - mówi Paweł Kozłowski, specjalista ds. marketingu i PR Komfortu. Cash back oferują też stacje BP, sklepy Społem i hipermarkety Real.

dkzbnon

Maciej Gajewski z agencji PR Message House, reprezentującej karty i systemy płatnicze Visa, jest jednak przekonany, że popularność usługi będzie rosła.
_ Obecnie pieniądze w tym systemie można wypłacać w 12 tys. sklepów, restauracji, stacji paliw, hoteli w Polsce _ - mówi Gajewski. _ Cash back to standard w Wielkiej Brytanii, krajach skandynawskich, ale tam funkcjonuje już od 20 lat. _

Zdaniem Michała Macierzyńskiego, analityka portalu Bankier.pl, cash back zyskałby na popularności, gdyby był wprowadzony we wszystkich sieciach marketów.
_ Polacy preferują transakcje gotówkowe, karty służą im przeważnie do wypłacania pieniędzy z bankomatów _ - tłumaczy Macierzyński. _ Bankowcy nie edukują klientów, a obsługa sklepu przeważnie nie wie, jak przeprowadzić taką operację. _

Alicja Zboińska, współp. Piotr Brzózka
POLSKA Gazeta Opolska

dkzbnon
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dkzbnon